افتتاح نمایشگاه عکس ایرنا و اسپوتنیک؛ «ایران و روسیه از نگاه دوربین»


افتتاح نمایشگاه عکس ایرنا و اسپوتنیک؛ «ایران و روسیه از نگاه دوربین»

تهران- ایرنا- نمایشگاه مشترک عکس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و خبرگزاری اسپوتنیک با هدف معرفی تاریخ روابط ایران و روسیه و نمایش دیدنی‌های دو کشور، به صورت برخط (آنلاین) افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این نمایشگاه برخط که شامل سه بخش روابط دو کشور، دیدارهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی و گردشگری است؛ ۷۰ قطعه عکس از آرشیو ایرنا و خبرگزاری دولتی اسپوتنیک به نمایش گذاشته شده است.

در بخش تاریخ روابط دو کشور، مخاطبان می‌توانند با مشاهده تصاویری از سال ۱۳۰۶ تا امروز، با برخی تحولات کمتر دیده‌شده در مناسبات تهران و مسکو آشنا ‌شوند. دیدارهای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی، عقد موافقت‌نامه‌های تاریخی میان تهران و مسکو و نیز همکاری‌های سیاسی و فرهنگی دو کشور در دهه‌های مختلف، از جمله موضوعاتی است که در این بخش مشاهده می‌شود. در بخش گردشگری نیز عکس‌هایی از برخی اماکن منتخب و گردشگرپذیر دو کشور به نمایش گذاشته شده است.

افتتاح نمایشگاه عکس ایرنا و اسپوتنیک؛ «ایران و روسیه از نگاه دوربین»

ایرنا و خبرگزاری اسپوتنیک، تفاهم‌نامه همکاری‌های حرفه‌ای با یکدیگر امضا کرده‌اند و در چارچوب این تفاهم‌نامه، ضمن تبادل خبر، برنامه‌هایی برای تبادل تجربه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی اجرا می‌کنند. دو طرف تاکنون دست‌کم هفت ویدئوکنفرانس با موضوع تبادل نظر درباره تحولات خبری برگزار کرده‌اند.

کارگاهی آموزشی هفته گذشته با موضوع عکاسی خبری (فتوژورنالیسم) توسط اسپوتنیک و به صورت برخط برای گروهی از دانشجویان دانشکده خبر برگزار شد. مدرس ایرانی معرفی شده از سوی ایرنا نیز در تاریخ ۱۷ آذر و در چارچوب برنامه آموزشی خبرگزاری اسپوتنیک، برای دانشجویان خبرنگاری دانشگاه کازان روسیه، سخنرانی و پرسش و پاسخ برگزار خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی