زاکانی: خدمات شهید فخری‌زاده بی‌پایان است


زاکانی: خدمات شهید فخری‌زاده بی‌پایان است

تهران- ایرنا- شهردار تهران با بیان اینکه شهید فخری‌زاده خدمات ارزشمندی را به کشور ارائه کرد، گفت: این خدمات پس از شهادت این دانشمند هسته‌ای نیز ادامه دارد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، علیرضا زاکانی در اولین سالگرد شهادت دانشمند هسته ای محسن فخری زاده با حضور در خانه این شهید والا مقام با خانواده وی دیدار و گفت و گو کرد.

شهردار تهران با بیان این مطلب که فراق این شهید سعید برای همه سخت است گفت: فراق شهید فخری زاده برای خانواده او غیر قابل تصور است.

وی با تاکید بر این نکته که تصور حادثه شهادت شهید فخری زاده سخت و غیر قابل تصور افزود: زمانی که خداوند بخواهد و اراده کند تا فردی را بپذیرد او را به بهترین نحو می پذیرد و صبر آن را نیز می دهد.

زاکانی با اشاره به گوشه ای از خاطرات دوران دفاع مقدس ادامه داد: به یاد دارم در زمان جبهه نزدیک به ۱۶ نفر از رزمندگان شهادت خود را پیش بینی کرده بودند و زمانی که در احوالات ‌شرایط شهید فخری زاده دقت می شود او همانی است که به نقطه ای رسید که دیگر برای او مَنیتی وجود نداشت.

وی تصریح کرد: جامعه از یک سو به دلیل نبود و فقدان شهید فخری زاده دچار خسران می شود اما به تعبیر دیگر او حی و حاضر است و خدمات این شهید به جامعه بعد از شهادت زیاد است و انشالله با سید الشهدا محشور باشد.

شهردار تهران با بیان این مطلب که عزت، افتخار و هویت خود را از این شهیدان می گیریم گفت: جای شهید فخری زاده بسیار خالی و فقدان او سخت است اما از جایی به بعد خدا فرد را می برد؛ زیرا عشق دوطرفه ای بین خدا و مخلوق شکل می‌گیرد.

شهید محسن فخری‌زاده در سال ۱۳۳۶ متولد شد و در هفتم آذر ۱۳۹۹ در منطقه آبسرد دماوند به دست عاملان استکبار به شهادت رسید. فخری‌زاده معاون وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و سردار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و ریاست سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی را برعهده داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل