موتورسیکلت سواران عامل 78 درصد تصادفات در فسا


 موتورسیکلت سواران عامل 78 درصد تصادفات در فسا

فرمانده انتظامی شهرستان فسا در استان فارس اعلام کرد که امسال موتورسیکلت سواران در وقوع 78 درصد از حوادث رانندگی درونشهری در فسا، تاثیرگذار بوده‌اند.

سرهنگ محمدهاشم قسام دوشنبه ۸ آذر به خبرنگاران گفت: موتورسیکلت از وسایل نقلیه‌ای است که به دلیل امکان مانور بالا، قرار داشتن در دسترس عموم و سایر دلایل مشابه، بیشتر مورد استقبال قرار گرفته اما به علت ساختار ایمنی لازم را در برخوردهای فیزیکی ندارد و استفاده از آن مستلزم آموزش کافی، رعایت قوانین و توجه به نکات ایمنی است.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از کلاه ایمنی برای راکب و ترک نشین موتورسیکلت ها، افزود: متاسفانه برخی افراد کم تجربه نه تنها قوانین را رعایت نمی‌کنند بلکه با اقداماتی مانند عبور از پیاده رو، انجام حرکات نمایشی و حرکت روی یک چرخ و تولید صدای ناهنجار و آزار دهنده، مزاحمت برای شهروندان ایجاد می کنند.

فرمانده انتظامی "فسا" ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون در ۷۸ درصد از تصادفات فوتی و جرحی درون شهری موتورسیکلت دخیل بوده است که رعایت قوانین عبور و مرور توسط رانندگان خودروها و راکبین موتورسیکلت همواره مورد تاکید است.

قسام خاطر نشان کرد: پلیس برای ایجاد نظم و امنیت با اجرای طرح های شدآمدی و پایش معابر نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد؛ اما لازم است ضمن رعایت دقیق مقررات عبور و مرور، به فرزندان خود نیز بیاموزیم استفاده از وسایط نقلیه در گرو کسب مهارت، اخذ مدارک مربوطه و عمل به قوانین و مقررات است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی