آب این سد کی به درد مردم می خورد؟/ کمبود آب و بحران کوچ روستاییان


آب این سد کی به درد مردم می خورد؟/ کمبود آب و بحران کوچ روستاییان

بخش کالپوش و روستاهایش سالیان سال است علی‌رغم پیگیری‌های متعدد از سوی مردم و دفتر امامت جمعه منطقه، به دلیل عدم توجه و رسیدگی مسئولان وزارت نیرو با معضل تخصیص آب آشامیدنی دست به گریبان است.

حجت‌الاسلام اسماعیل بهرامی امام جمعه کالپوش استان سمنان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به معضل جدی کمبود آب آشامیدنی در روستاهای این منطقه، اظهار کرد: منطقه پربارشی همچون کالپش نباید تا این حد دچار کمبود منابع آبی باشد.

وی با اشاره به ظرفیت های این بخش خاطرنشان کرد: بخش کالپوش بخشی در شهرستان میامی در استان سمنان است. این منطقه که حدود 20 هزار نفر جمعیت دارد، از 12 روستا تشکیل شده و مرکز آن روستای حسین آباد است،

امام جمعه کالپوش با بیان اینکه شغل بیشتر اهالی این بخش، کشاورزی و دامداری است ادامه داد: بخش کالپوش تنها منطقه‌ای است که جمعیت روستانشین آن بیش از جمعیت شهرنشین آن است. این بخش از آب و هوای مساعد و بارندگی‌های به نسبت کافی برخورداراست و با داشتن زمین‌های حاصلخیز، قطب تولید محصولات کشاورزی در استان سمنان نیز بشمار می‌آید.

وی اضافه کرد: آب برای مردم این منطقه اهمیت حیاتی دارد، هم برای کشاورزی و دامداری و هم برای آشامیدن، و کمبود آن، بحران کوچ روستاییان به شهرها را در پی خواهد داشت.
وی افزود: اگرچه به خاطر خشکسالی‌های مداوم 15 سال گذشته کم آبی در دیگر نقاط این استان امری پذیرفته است، اما مردم بخش کالپوش معتقدند این منطقه کوهستانی که از بارش‌های برف و باران کافی در زمستان‌ها برخوراست نباید به این وضع دچار شوند.

آب این سد کی به درد مردم می خورد؟/ کمبود آب و بحران کوچ روستاییان

امام جمعه کالپوش با اشاره به ساخت سد کالپوش، گفت: چند سالی است که سد کالپوش آبگیری شده ولی بدون استفاده مانده است، برای مردم این سوال پیش آمده است، آب این سد چه زمانی قرار است به درد مردم بخورد؟ ولی من به عنوان امام جمعه در این بخش می‌گویم پس مسئولین امر چه زمانی اقدام به رفع و رجوع مشکلات مردم خواهند کرد؟
وی تصریح کرد: در این سال‌ها علی‌رغم پیگیری‌های متعدد صورت گرفته شده در بحث تخصیص آب و تصویب مجتمع آب‌رسانی کالپوش به همراه تصفیه‌خانه با تخصیص بودجه ملی، هنوز وزارت نیرو اقدامی را جهت رفع مشکلات موجود انجام نداده است که این نشان دهنده عدم حل مشکلات درون بخشی در وزارت‌خانه است.

آب این سد کی به درد مردم می خورد؟/ کمبود آب و بحران کوچ روستاییان

حجت‌الاسلام بهرامی عنوان کرد: برخی منازل هر دو روز یکبار آبرسانی می‌شوند و تامین آب آشامیدنی اکنون یکی از دغدغه‌های مردم این روستاست و چنانچه به این نیاز اصلی مردم پاسخ داده نشود، برخی از مردم به سوی شهرهای اطراف مهاجرت خواهند کرد.
امام جمعه بخش کالپوش در پایان صحبت‌های خود ضمن قدردانی و تشکر از بازدید میدانی اخیر رئیس‌جمهور دولت سیزدهم به همراه دیگر مسئولین دولت، گفت: حضور رئیس جمهور به همراه تعدادی از کابینه دولت و همدلی با مردم منطقه قوت قلبی قوی بود که ثمرات و آثار نیکویی از جمله قول بررسی و رسیدگی سریع به معضلات و مشکلات منطقه به ویژه مشکلات تخصیص آب آشامیدنی را به همراه داشته است و امید است با یاری خداوند منان و توجه بیش از پیش مسئولان مشکلات بخش کالپوش و روستاهایش هرچه سریع‌تر حل شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!