صنایع بزرگ سهم مسوولیت های اجتماعی را در ایلام بپردازند


صنایع بزرگ سهم مسوولیت های اجتماعی را در ایلام بپردازند

ایلام- ایرنا - نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع بزرگ مرتبط با نفت و گاز باید سهم خود را در قبال مسوولیت های اجتماعی در این استان بپردازند.

به گزارش ایرنا، علی اکبر بسطامی روز دوشنبه در آیین معارفه استاندار جدید ایلام با حضور وزیر کشور با اشاره وجود منابع عظیم نفت و گاز و صنایع مرتبط با آن در استان، افزود: با وجود شکل گیری این صنایع اما شاهدیم این مراکز نقش چندانی در درآمدزایی برای استان نداشته و حساب های این شرکت های بزرگ به مرکز ارسال می شود.

وی سهم ایلام را از محل سه درصد درآمدهای نفتی در سال جاری حدود ۹۳ میلیارد تومان عنوان کرد و خواستار اطلاع رسانی مسوولان ذیربط درباره دریافت این مبلغ شد.

وی بر اجرایی شدن ماده ۴۸ قانون برنامه ششم تاکید کرد و گفت: در صورت تحقق این موضوع می توان از ظرفیت نیروهای بومی برای کم کردن معضل بیکاری بهره گرفت.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی همچنین به تحقق ۲۵ درصد سهم استان از محل توازن اشاره کرد و خواستار رایزنی مسوولان استان برای بیشتر شدن سهم ایلام از این محل شد.

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی وزیر کشور به منظور شرکت در مراسم تکریم و معارفه استاندار ایلام از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد این استان شد.

وحیدی در ابتدای ورود به ایلام با حضور در مزار شهدای گمنام ایلام به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

این دومین سفر احمد وحیدی وزیر کشور دولت سیزدهم به ایلام است، پیش از این وزیر کشور دوم مهرماه به همراه رییس جمهوری و جمعی از اعضای هیات به ایلام سفر کرده بود.

«حسن بهرام‌نیا» روز یکشنبه ۳۰ آبان از هیات دولت به عنوان استاندار ایلام رای اعتماد گرفت و امروز با حضور وزیر کشور، این مسوولیت را از محمد نوذری استاندار اسبق ایلام تحویل خواهد گرفت.

پیش از این محمد نوذری از ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۹ استاندار ایلام بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش