مقتدایی: دستیابی به هر توافقی در مذاکرات منوط به تامین منافع ایران است


مقتدایی: دستیابی به هر توافقی در مذاکرات منوط به تامین منافع ایران است

تهران-ایرنا- نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر طرف غربی به این بلوغ برسند که دستیابی به هر گونه توافقی منوط به تامین منافع ملت ایران است، می‌توان به آینده گفت و گوها امیدوار بود اما اگر به دنبال فرصت سوزی باشند ایران هم می‌تواند از ظرفیت قانون اقدام راهبردی استفاده کند.

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به مذاکرات ایران با نمایندگان ۱+۴ برای رفع تحریم‌ها اظهار کرد: طی روزهای اخیر مذاکرات مقدماتی با برخی طرف‌های غربی انجام شده است و از هشتم آذرما دور جدید مذاکرات را خواهیم داشت که در آن مقامات سیاسی وزارت امور خارجه متناسب با دستورالعمل‌هایی که برای آنها در سطح کلی کشور صادر شده، گفت و گوهای خود را آغاز می‌کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نکته کلیدی برای ما موضوع تامین منافع ملت ایران است اگر طرف غربی به این بلوغ رسیده باشد که اگر منافع ملت ایران را تامین نشود، ایران زیر بار باج‌خواهی نخواهد رفت، می‌توان به آینده مذاکرات خوشبین بود. اما اگر همچنان بخواهند فرصت‌سوزی کنند یا منافع ملت ایران را نادیده بگیرند قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران که در آذرماه سال گذشته به تصویب رسیده است اجرا خواهد شد.

وی گفت:‌ بنابراین موضوع کلیدی این است که غرب و کشورهای غربی بپذیرند که دستیابی به توافق منوط به تامین منافع ملت ایران است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با یادآوری سابقه عهد شکنی آمریکایی‌ها اظهار کرد: آمریکایی‌ها تا زمانی که نپذیرند که باید حکم عرف، مقررات و حقوق بین‌الملل را رفتار کنند و تا وقتی نپذیرند جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق قانونی است، هرگونه ادعای آنها درباره دستیابی به توافق ادعای گزاف خواهد بود.

مقتدایی عنوان کرد: آنها ابتدا باید خطای انجام داده شده از سوی خود در سالهای اخیر را جبران کنند و در مرحله بعد جمهوری اسلامی پس از راستی‌آزمایی به آنها اجازه خواهد داد متناسب با آنچه که ایران تشخیص می‌دهد، عمل کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری