دانش‌آموزان از کلاس‌های حضوری رضایت دارند


دانش‌آموزان از کلاس‌های حضوری رضایت دارند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اردستان گفت: با نظرخواهی که از دانش آموزان انجام شده همه آنها از نحوه برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری رضایت دارند.

احمد خاکسار شامگاه (یکشنبه -۷ آذر) در نشست خبری، اظهار کرد: سیاست آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس به دو صورت آرام و تدریجی و بدون تنش و همچنین سیاست مرکز زدایی بود. با تصمیم ستاد ملی کرونا بازگشایی مدارس باید از ابتدای آذرماه صورت می گرفت، اما نحوه بازگشایی با توجه به معیارهای موجود به شورای سلامت هر مدرسه واگذار شد.

وی با بیان اینکه تاکنون چندین جلسه توجیهی با مدیران مدارس در خصوص نحوه بازگشایی مدارس به صورت حضوری برگزار شده است، افزود: بازگشایی مدارس به صورت حضوری در سطح شهرستان به یک مطالبه عمومی تبدیل شده بود، زیرا برگزاری کلاس های درس به صورت مجازی آسیب های قابل توجهی به دانش آموزان وارد کرده بود.

مدیر آموزش و پرورش اردستان تصریح کرد: با نظرخواهی که از دانش آموزان انجام شده همه آنها از نحوه برگزاری کلاس‌های درس به صورت حضوری رضایت دارند.

خاکسار با اشاره به وضعیت واکسیناسون دانش آموزان، گفت: با همکاری شبکه بهداشت و درمان حدود ۹۰ درصد از دانش آموزان شهرستان برضد بیماری کرونا واکسینه شدند. به طور حتم نمی‌توانیم اعلام کنیم دانش آموزی در فضای آموزشی به کرونا مبتلا شده است، زیرا دانش آموزان تنها در مدرسه حضور ندارند.

والدین نگران حضور فرزندان خود در فضاهای آموزشی نباشند

وی به والدین اطمینان داد که نگران حضور فرزندان خود در فضاهای آموزشی سال تحصیلی نباشند، زیرا تمهیدات لازم برای حضور دانش‌آموزان در مدارس در نظر گرفته شده تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و امکانات مناسب دانش‌آموزان سال تحصیلی ادامه دهند.

مدیر آموزش و پرورش اردستان با بیان اینکه تلاش آموزش و پرورش بر اجرای وضعیت عادی سازی تحصیلی در مدارس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است، افزود: با تمهیداتی که انجام شده وضعیت مدارس شهرستان برای حضور دانش آموزان کاملا آماده است و دانش آموزان نیز باید یادبگیرند تا با وجود کرونا به مدرسه بروند.

هیچ دانش‌آموزی به دلیل کرونا از تحصیل رها نشده است

خاکسار گفت: باوجود تمام محدودیت هایی که در دوسال گذشته به دلیل وجود ویروس کرونا متوجه دانش آموزان شده است، اما تلاش کرده ایم هیچ کدام از دانش آموزان کمبودی برای تحصیل مجازی نداشته باشند و خوشبختانه براساس تحلیل‌ها و بررسی به عمل آمده در بین مدارس برای سال تحصیلی جدید هیچ دانش آموزی به خاطر کرونا رها شده از تحصیل نداریم.

وی با بیان اینکه کلاس‌هایی که تعداد دانش آموزان زیاد باشد در فضایی بزرگتر تشکیل می‌شود، ادامه داد: اگر دانش‌آموز و یا یکی از اعضای خانواده آنها دچار بیماری کووید باشد اجباری به حضور نیست و قطعا بعد از سلامتی معلمان نسبت به ارائه برنامه‌های آموزشی اقدام خواهند کرد.

دانش آموزانی که واکسن نزنند نقطه آسیب هر مدرسه هستند

همچنین مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان در این نشست گفت: رسانه ها به عنوان یکی از ارکان شبکه بهداشت و درمان در طول دوران اپبدمی ویروس کرونا همواره کمک حال کادر درمان و بهداشت بودند و در حال حاضر یکی از مهمترین وظایف آنها رفع نگرانی خانواده‌ها از نگرانی فرزندانشان در مدارس است.

حسن ذبیحی با بیان اینکه به طور حتم نمی‌توانیم اعلام کنیم مدارس یکی از اماکنی است که نوجوانان حتما دچار کرونا می شوند، گفت: از کادر آموزش و پرورش درخواست داریم نسبت به اجرای پروتکل های بهداشتی در مدارس شهرستان نهایت حساسیت را نشان دهند و از حضور دانش آموزانی که کوچک ترین علائم کرونا را دارند به مدرسه جلوگیری شود.

۱۴۶ دانش آموز هنوز واکسن نزده اند

وی با اشاره به آمار واکسیناسون دانش آموزان، تصریح کرد: با آماری که همکاران ما از مدرسه ها دریافت کردند، در بخش مهاباد ۱۱ نفر و شهر و روستاهای اردستان ۱۳۵ نفر دانش آموز هنوز واکسن کرونا نزده اند که آموزش و پرورش باید برای اغناسازی مابقی آنها اقدام کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهرستان اردستان تاکنون حدود ۱۴۰۳ نفر در گروه سنی ۵ تا ۱۸ سال مشکوک به کرونا بودند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۱۰ نفر تست آنها مثبت و ۳۱ نفر آنها در بیمارستان بستری شدند و هیچ گونه فوتی در این گروه سنی نداشتیم.

دانش آموزانی که بیماری زمینه ای دارند در کلاس های غیرحضوری شرکت کنند

به گفته ذبیحی دانش آموزانی که بیماری زمینه‌ای مانند قلبی و عروقی، فشارخون، چاقی مفرط، بیماری کلیوی دارند باید حتما در کلاس های غیرحضوری شرکت کنند، زیرا اینگونه افراد بیشتر از دیگر دانش آموزان در خطر درگیری کرونا هستند.

وی با اشاره به بازدیدهای دوره ای از مدارس شهرستان، گفت: تاکنون ۶۷ بار از مدارس شهرستان بازدید انجام شده که ۶۳ مورد آنها نمره قابل قبولی از دستورالعمل های بهداشتی را گرفتند و بیشترین موضوعی که در بازدید از مدارس تذکر داده شده موضوع کمبود تهویه و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با تاکید بر اینکه خانواده ها فرزندان خود را برای تزریق واکسن تشویق کنند، گفت: دانش آموزانی که به هر دلیلی موفق نشدند واکسن کرونا بزنند نقطه آسیب هر مدرسه هستند که باید هرچه زودتر نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

ذبیحی با بیان اینکه نگرانی بخش بهداشت و درمان در خصوص مدارس شهرستان، واکسن نزدن تعدادی از دانش آموزان است، گفت: مدارسی که به هر عنوان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکنند می توانند یک بحران در شیوع کرونا ایجاد کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...