گنابادی‌ها بیش از میانگین کشور پسماند تولید می‌کنند


گنابادی‌ها بیش از میانگین کشور پسماند تولید می‌کنند

شهردار گناباد گفت: میزان تولید پسماند در گناباد از میزان سرانه تولید آن در کشور بالاتر است؛ به همین منظور شهرداری گناباد دنبال فرهنگ‌سازی برای کاهش تولید پسماند توسط شهروندان است.

حمید زارع حسینی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: در حال حاضر به طور میانگین روزانه ۴۰ الی ۴۲ تن در گناباد پسماند تولید می‌شود که با توجه به جمعیت ۴۱ هزار نفری این شهرستان، بر اساس سرشماری سال ۹۵، بر اساس آمار موجود سرانه تولید زباله برای هر نفر یک کیلوگرم خواهد بود که این عدد از میانگین سرانه تولید پسماند در کشور که ۷۰۰ الی ۸۰۰ گرم است، بالاتر به حساب می‌آید.

وی تصریح کرد: شهرداری گناباد به طور میانگین در هر ماه بین ۴۰۰ تا ۴۳۰ میلیون تومان برای حمل زباله هزینه می‌کند که این رقم بیش از ۱۰ درصد از بودجه شهرداری را شامل می‌شود.

شهردار گناباد یادآور شد: تولید بالای پسماند ارتباط مستقیمی با اسراف دارد. به همین جهت تلاش ما ارائه آموزش‌های لازم به شهروندان برای کاهش سرانه مذکور است.

وی ادامه داد: در همین راستا یکی از فعالیت‌های شهرداری گناباد که به تازگی نیز آغاز شده، راه‌اندازی مدرسه مجازی در شهرداری است. در حال حاضر یکی از اولویت‌های آموزشی در این مدرسه پسماند و بازیافت است. امیدواریم با اقداماتی از این دست میزان پسماند تولیدی در گناباد کاهش یابد.

زارع حسینی ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تفکیک زباله از مبدأ را به عنوان یکی از نیازهای گناباد برشمرد و گفت: در حال حاضر در گناباد تفکیک زباله از مبدا انجام نمی‌شود اما شهرداری برای ایجاد زیرساخت لازم در این زمینه در کنار فرهنگ‌سازی‌ها در حال پیگیری‌ است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403