تهران ظرفیت پایتخت شدن جهان اسلام را دارد


تهران ظرفیت پایتخت شدن جهان اسلام را دارد

معاون شهردار تهران گفت: تهران بزرگ ظرفیت پایتخت شدن در جهان اسلام را دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم ؛ جلسه شورای سیاست‌گذاری سیزدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری (مجمع شهری تهران) و هشتمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی با حضور اعضای این شورا به صورت برخط برگزار شد.

لطف‌الله فروزنده؛ معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا با اشاره به اینکه چنین رویدادی پشتوانه بسیار مناسبی برای اهداف بزرگ شهرداری تهران است، گفت: تهران بزرگ ظرفیت پایتخت شدن جهان اسلام را دارد به شرط این که طرح‌های نوآورانه و پشتوانه علمی داشته باشد.

مهدی جمالی‌نژاد؛ معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در این نشست با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره گفت: استقبال از جشنواره بسیار عالی بوده و تا آخرین مهلت دریافت آثار تعداد 2029 اثر از سراسر کشور دریافت شده است.

وی با تأکید بر خیرات و برکات برگزاری چنین جشنواره‌ای در سراسر کشور افزود: برگزاری این جشنواره توسط شهرداری تهران و مرکز مطالعات مورد استقبال شهرداری‌های سراسر کشور بوده و ثمرات آن در سراسر کشور قابل مشاهده و ملموس خواهد بود.

جمالی‌نژاد ادامه داد: مرکز مطالعات شهرداری تهران با ایجاد چنین ظرفیتی در شهرداری حوزه عملیاتی را به شبکه دانش اتصال داده است.

محمدحسن بوچانی؛ رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: این مرکز با اجرای جشنواره‌های پژوهشی و مطالعاتی در راستای احقاق اهداف گام دوم انقلاب و منویات مقام معظم رهبری گام برداشته است.

وی با اشاره به محورهای جشنواره افزود: سیزدهمین دوره این جشنواره با سه محور "موضوعی شهرها و مدیریت شهری درگام دوم انقلاب و سده جدید"، "بازگشایی شهرها در دوران پساکرونا" و "رصد تحولات شهرها و مدیریت شهری در پایان سده " برگزار می‌شود.

احمد صادقی؛ عضو شورای شهر تهران با ارزشمند خواندن چنین رویدادی در شهر تهران گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری مشکلات شهری مانند ترافیک باید با همفکری و همراهی پژوهشگران و دانشگاهیان حل شود. همچنین برای حل این مشکلات با مشارکت دانشگاهیان باید به راهکارهای علمی دست یافت.

حسین یوسفی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در ادامه این نشست با اشاره به نحوه داوری طرح‌ها تصریح کرد: داوری آثار به صورت غیرحضوری و در سامانه انجام می‌شود، بهره‌گیری از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های مختلف در حوزه‌های تخصصی در داوری آثار از ویژگی منحصر به فرد این جشنواره به شمار می‌آید.

غلامرضا کاظمیان؛ مدیرکل طرح‌ریزی شهرها و طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی توسعه شهرها را بدون حضور دانشگاهیان را فاقد ارزش خواند و گفت: توسعه متوازن شهری با مطالعات علمی و مشارکت دانشگاهیان اتفاق می‌افتد و این جشنواره فرصت مناسبی برای مدیریت شهری است.

اسماعیل زیارتی، رئیس مرکز مطالعات راهبردی شهری و روستایی با تأکید بر دیدگاه کلان مدیریتی حاکم بر سیزدهمین جشنواره گفت: از ویژگی‌های این جشنواره این است که برای حل مشکلات تهران به شهرها و روستاها هم توجه دارد چرا که بسیاری از این مشکلات بی‌ارتباط با شهرها و روستاهای اطرافش نیست.

محسن شریفی؛ مدیر کل دفتر پژوهش‌های وزارت علوم با اشاره به اهمیت این رویداد اضافه کرد: از اینکه شهرداری تهران در ایجاد این حلقه اتصال میان دانشگاهیان و مدیریت شهری پیشگام شده خوشبین هستیم و برای تداوم این ارتباط از هیچ مساعدتی دریغ نخواهیم کرد.

محمد مجید فولادگر؛ رئیس پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی دانشگاه آزاد در ادامه افزود: نگاه به آینده شهر تهران از آنجا مورد اهمیت خواهد بود که با حضور اندیشمندان و دانشمندان تکاپوی فکری در مدیریت شهری شکل می‌گیرد.

کمال مرادی؛ دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر ایران در این نشست با تأکید بر ایجاد شبکه دانش در شهرداری تهران اظهار کرد: این رویداد می‌تواند باعث ایجاد شبکه دانش مدیریت شهری در شهرداری‌های کشور باشد و منشا ظهور و بروز تحولات بیاری در مدیریت شهری شود.

سعید کرمی؛ رئیس مرکز حقوقی شهرداری تهران و عضو دیگر شورای سیاست‌گذاری گفت: آنچه این جشنواره را خاص کرده این است که آثار برگزیده ضمانت اجرایی دارند و همین ویژگی در استقبال از جشنواره تاثیر بی نظیری داشته است.

گشتاسب مظفری؛ معاون مطالعات مدیریت اقتصادی و امور اجتماعی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با بی‌نظیر خواندن این جشنواره در دنیا افزود: این جشنواره در حوزه بین‌المللی نظیر ندارد و می‌توان از آن در دنیا به عنوان یک نمونه موفق نام برد.

فرهاد محبتی؛ دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری با تشریح روند جشنواره از آغاز انتشار فراخوان تا روز برگزاری گفت: این دوره از جشنواره در روز 24 آذرماه 1400 با حضور تمامی دست‌اندرکاران حوزه مدیریت شهری کشور به صورت برخط برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر