ارسال الکترونیک سوابق پذیرفته‌شدگان کنکور فارغ‌التحصیل سال 1395 و بعد از آن


ارسال الکترونیک سوابق پذیرفته‌شدگان کنکور فارغ‌التحصیل سال 1395 و بعد از آن

وزارت آموزش و پرورش، امکان ارائه الکترونیکی کارنامه و سوابق فارغ‌التحصیلی پذیرفته‌شدگان کنکور که شهریور سال 1395 و بعد از آن فارغ‌التحصیل شده‌اند را فراهم کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ وزارت آموزش و پرورش با هدف سهولت در فرآیند ثبت‌نام پذیرفته شدگان آزمون سراسری یا صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در سال 1400، امکان ارائه الکترونیکی کارنامه و سوابق فارغ التحصیلی در سامانه تأییدیه تحصیلی به آدرس الکترونیکیhttps://emt.medu.ir را از تاریخ 1400.07.03 برای متقاضیان فراهم کرده است.

پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری با مراجعه به سامانه تأییدیه تحصیلی به آدرس الکترونیکیhttps://emt.medu.ir و مشخص نمودن نظام آموزشی با انتخاب گزینه «سوابق فارغ التحصیلی»، ارسال کارنامه فارغ التحصیلی و گواهی محل‌های تحصیل دوره دوم متوسطه به دانشگاه محل پذیرش خود را درخواست کنند که پس از کامل شدن فرآیند درخواست، کد پیگیری در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت و با ارائه این کد به دانشگاه محل پذیرش مدارک درخواست شده از طریق سامانه kemt.medu.ir توسط دانشگاه مذکور قابل دریافت است.

برای فارغ‌التحصیلان شهریور سال 1395 و بعد از آن نیازی به مراجعه حضوری به مدارس و مناطق آموزش و پرورش محل تحصیل خود نیست.

فارغ التحصیلان خرداد سال 1390 و قبل از آن با کد پیگیری صادر شده از سامانه فوق به همراه مدارک تحصیلی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت‌نام در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی اعلام می‌شود به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ التحصیلی خود مراجعه کنند تا مسئول سنجش آموزش و پرورش منطقه پس از بررسی و تائید مدارک تحصیلی را اسکن و در سامانه بارگذاری کند.

دانشگاه‌های محل پذیرش، ترتیبی اتخاذ کنند که بر اساس مدارک ارسالی به شیوه الکترونیکی، شرایط ثبت‌نام پذیرفته شدگان را فراهم کنند.

علاوه بر موارد فوق، اخذ تأییدیه تحصیلی (از طریق آدرس های الکترونیکی https://kemt.medu.ir برای استعلام گیرندگان و https://emt.medu.ir برای متقاضیان و اصل مدرک دیپلم از تمام پذیرفته شدگان توسط دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ضروری است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس