تدوین تاریخ شفاهی اولویت سند تحول حوزه هنری آذربایجان‌شرقی است


تدوین تاریخ شفاهی اولویت سند تحول حوزه هنری آذربایجان‌شرقی است

تبریز - ایرنا - رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سند تحول حوزه هنری با عنوان « آذربایجان پیشرو در انقلاب» در حال تدوین است، گفت: موضوع تاریخی شفاهی در اولویت این سند قرار دارد.

به گزارش دوشنبه ایرنا، سیدمحمدحسین بلاغی، در سی امین آیین شب خاطره حوزه هنری استان و رونمایی از کتاب « میهمانان ام الرصاص» با اشاره به اینکه سند تحول حوزه هنری در راستای بهره‌برداری هر چه بهتر از ظرفیت‌های این استان تدوین می شود، افزود: هدف اصلی از تدوین این نقشه تحول، برنامه‌ریزی و تدوین چشم‌انداز فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه هنری استانی است.

وی با اشاره به انتشار کتاب «میهمانان ام‌الرصاص» اظهار داشت: این کتاب دربردارنده خاطرات خودنوشت «سیدجعفر حسینی ودیق» از غواصان جانباز لشکر ۳۱ عاشوراست که پس از تفحص و تشییع باشکوه شهدای غواص عملیات کربلای ۴ و ۵ تصمیم گرفت خاطرات خود را نوشته و در قالب یک کتاب منتشر کند.

رییس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: این کتاب توسط انتشارات سوره مهر و با ویراستاری روح‌الله رشیدی شهریور سال جاری در یک هزار و ۲۵۰ جلد به چاپ رسیده است که می توان از این کتاب محصولات ثانویه تولید کرد.

بلاغی، ادامه داد: به مناسبت دومین سالگرد سردار سلیمانی، سلسله «استوری موشن» های چهل چراغ ۲ با عنوان «ره نشان» در حوزه هنری استان تولید و منتشر می شود.

وی یادآوری کرد: در این استوری موشن ها، ۴۰ روایت از زندگی مرد میدان به تصویر کشیده و در قالب اقطعات ۳۰ ثانیه ای در فضای مجازی منتشر می شود.

بلاغی، افزود: این استوری موشن ها توسط واحد روابط عمومی و هنرهای تجسمی حوزه هنری استان تولید شده است.

سردار مجید ارجمندفر، جانشین قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) نیز در این مراسم ضمن خاطره گویی از عملیات غواصی، گفت: باید مکتب شهید مهدی باکری را به قوت ادامه داد و در این راه گام های بلندی برداشته شود.

به گزارش ایرنا، کتاب « میهمانان ام الرصاص» روایتی داستانی دارد و محور اصلی‌اش دوره‌ آموزشی عملیات کربلای ۴ و خود این عملیات است.

نویسنده کتاب از خاطرات حدود ۶۰ نفر از همرزمانش هم کمک گرفته تا وقایع را دقیق و کامل بیان کند.

سی‌امین آیین شب خاطره حوزه هنری استان در پردیس فرهنگی سینمایی قدس تبریز برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک