کردستانی‌ها بیش از 13 هزار جلد کتاب در طرح پاییزه خریداری کردند


کردستانی‌ها بیش از 13 هزار جلد کتاب در طرح پاییزه خریداری کردند

سنندج- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه 54 کتابفروشی استان در طرح پاییزه کتاب مشارکت داشتند، گفت: مردم استان در پنج روز اجرای این طرح بیش از 13 هزار جلد کتاب خریداری کردند.

به گزارش ایرنا، عبید رستمی روز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران استان که در فضای مجازی برگزار شد با اشاره به اینکه طرح پاییزه کتاب از ۲۹ آبان تا سوم آذرماه امسال به اجرا درآمد، اظهار داشت: ۴۲ باب کتابفروشی در مرکز استان و ۱۲ باب در شهرستان های تابعه در این طرح مشارکت داشتند.

وی با اشاره به اینکه کردستان در این طرح از لحاظ تعداد کتاب هاب فروخته شده در رتبه نهم و از نظر مبلغ فروش کتاب جزو ششمین استان برتر کشور بوده است، اضافه کرد: در مدت اجرای این طرح ۱۷ میلیارد و ۸۲۰ میلیون و ۱۱۰ هزار ریال کتاب در این تعداد کتابفروشی به فروش رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تعداد کتاب های فروخته شده در این طرح را ۱۳ هزار و ۷۹۲ جلد اعلام کرد و گفت: کردستان بعد از استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، قم، فارس، گیلان و آذربایجان شرقی جزو استان‌های پرفروش از نظر تعداد کتاب های فروخته شده بود.

رستمی با بیان اینکه کتاب‌ها در این طرح با تخفیف ۲۰ درصدی عرضه شد، اظهار داشت: در این طرح سقف خرید کتاب در این دوره برای هر نفر براساس کُد ملی سه میلیون ریال بود.

طرح تابستانه کتاب از ۹ تا ۱۵ مرداد سال جاری با مشارکت ۵۵ کتابفروشی در کردستان به اجرا درآمد و ۱۴ میلیارد و ۱۳۴ میلیون و ۹۷۱ هزار ریال کتاب در این تعداد کتابفروشی به فروش رسید در این طرح استان از لحاظ تعداد و مبلغ فروش کتاب جزو ۱۰ استان برتر کشور شد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر، طرح‌های فصلی فروش کتاب (بهارانه، تابستانه، پاییزه و زمستانه) را آغاز کرد؛ بر این اساس کتابفروشی‌ها با شرایط تعیین شده به خریداران کتاب تخفیف می‌دهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارتخانه دریافت می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس