مسابقه ملی معرفی کتاب در سه دقیقه‌ در زنجان برگزار می‌شود


مسابقه ملی  معرفی کتاب در سه دقیقه‌  در زنجان برگزار می‌شود

زنجان - ایرنا - مسابقه ملی معرفی کتاب در سه دقیقه‌ با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ویژه دانشجویان در حال تحصیل و فارغ التحصیلان سال 1399 به بعد (همه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی) توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان و با مشارکت جهاد دانشگاهی استان برگزار می شود.

سرپرست کتابخانه های عمومی استان زنجان روز دوشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: در مسابقات ملی کتاب سه دقیقه‌ای علاقه مندان می توانند در بخش تخصصی (کتاب هایی در حوزه فلسفه) و در بخش بخش آزاد شرکت کنند، اولویت چه در بخش تخصصی و چه در بخش آزاد با کتاب هایی است که در ۲ سال اخیر به چاپ رسیده و یا کتاب هایی که به لحاظ تاریخی، فرهنگی و علمی اثر گذار باشند.
ایرج صادقی افزود: در مرحله مقدماتی بخش تخصصی در اولویت قرار دارد. دانشجویان تنها می توانند در یکی از 2 بخش تخصصی و آزاد شرکت کنند. شرکت کنندگان باید در ارائه سه دقیقه ای خود مهمترین پیام و ایده اصلی کتاب و یا برشی از کتاب مورد نظر را به مخاطبان منتقل کنند.

وی اظهار داشت: معرفی کتاب ها به صورت حضوری انجام خواهد شد و زمان ارائه صرفاً ۳ دقیقه خواهد بود. به ازای زمان اضافی تا ۱۰ ثانیه ۲ امتیاز از مجموع امتیازات شرکت کننده کسر می شود و در صورت اضافه شدن بیش از ۱۰ ثانیه، شرکت کننده از مسابقات حذف می‌شود.
صادقی گفت: کتابهایی که مجوزهای لازم را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت نکرده اند و یا به تشخیص واحد مجری و سازمان انتشارات، منافی ارزش های دینی و ملی و انقلابی باشند در مسابقه شرکت داده نخواهند شد.
سرپرست کتابخانه های عمومی استان زنجان افزود: بازه زمانی این مسابقه ملی از اول آذرماه تا اول دی ماه است و در پایان به برگزیدگان جوایز ارزنده ای شامل نفر اول مبلغ پنج میلیون ریال، نفر دوم مبلغ چهار میلیون ریال و نفر سوم سه میلیون ریال اهدا خواهد شد. وی ادامه داد: شرکت کنندگان باید نام و نام خانوادگی خود را همراه با مشخصات رشته و مقطع تحصیلی و نام دانشگاه و نام کتاب مورد نظر را به شماره ۰۹۱۱۶۰۰۲۳۳۵۰ در فضای مجازی ارسال کنند.

صادقی یادآور شد: ملاک اصلی ارزیابی، علاوه بر محتوای کتاب، شامل نحوه ارائه و رعایت فنون و مهارت های ارتباطی و استفاده از زبان بدن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...