افزایش 15 درجه‌ای دمای گیلان و هشدار مخاطرات وزش باد گرم


افزایش 15 درجه‌ای دمای گیلان و هشدار مخاطرات وزش باد گرم

رشت - ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وزش باد گرم (شدید یا خیلی شدید) و افزایش 10 تا 15 درجه ای هوا طی دو روز آینده گفت: گردشگران و شهروندان از روشن کردن آتش در عرصه‌های جنگلی پرهیز کنند .

امیر مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به احتمال افزایش ذوب برف در ارتفاعات بالادست، کوهنوردان طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه از فعالیت های کوهنوردی خودداری کنند؛ ضمن اینکه برای تردد در محورهای کوهستانی در مناطق کوهستانی استان نیز احتیاط لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه به دستگاهها نیز هشدار و آمادگی برای مشکلات احتمالی ناشی از وزش باد گرم شدید ابلاغ شده است، افزود:هواپیماهای سبک و تفریحی و گلایدر نیز طی ۲ روز آینده از پرواز خودداری کنند .

مرادی همچنین به فعالان بخش کشاورزی توصیه کرد تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی ناشی از وزش باد گرم را داشته باشند.

هواشناسی گیلان نیز پیش بینی کرد که وزش باد گرم شدید و در ارتفاعات و دامنه ها خیلی شدید و افزایش محسوس دما به طور متوسط بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد را از روز سه شنبه تا عصر چهارشنبه هفته جاری شاهد باشیم.

بر اساس جدول پیش بینی هواشناسی گیلان؛ طی این مدت در نواحی جلگه‌ای برای ساعات صبح و شب شرایط برای برای مه گرفتگی مهیا است.

همچنین بر همین اساس؛ دمای هوای استان از حداکثر دمای امروز سیاهکل لوشان با ۲۱ درجه سانتیگراد طی روز چهارشنبه به ۳۱ درجه سانتیگراد در لوشان و ۳۰ درجه در سیاهکل خواهد رسید.

حداکثر دمای رشت نیز از ۱۸ درجه سانتیگراد امروز به ۳۰ درجه سانتیگراد طی روز چهارشنبه افزایش خواهد یافت.

هواشناسی گیلان همچنین پیش بینی کرد که به تدریج از بعد از ظهر چهارشنبه با نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار با افزایش ابر ، کاهش دما و بارندگی و وزش باد گاهی شدید در ارتفاعات بارش برف را تا اواخر وقت پنجشنبه شاهد باشیم.

بر اساس جدول پیش بینی هواشناسی‌ گیلان؛ دمای سیاهکل که طی چهارشنبه به ۳۱ درجه سانتیگراد در استان می رسد دوباره در حداکثر دمای روز پنجشنبه هفته جاری به ۱۳ درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت.

همچنین دمای هوای رشت نیز از میزان پیش بینی شده ۳۰ درجه سانتیگراد برای روز چهارشنبه، طی روز پنجشنبه به ۱۳ درجه کاهش خواهد یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟