پنج دستگاه تشخیصی بیماری به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اضافه می‌شود


پنج دستگاه تشخیصی بیماری به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اضافه می‌شود

زاهدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: هم‌اینک یک دستگاه ام آر ای  و پنج  دستگاه سی تی اسکن در مراکز تحت پوشش این دانشگاه خدمات تخصصی تشخیصی را به هم‌استانی ارائه می‌کند که بزودی پنج دستگاه دیگر نیز به این ظرفیت اضافه می‌شود.

محمد هاشمی‌شهری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هم‌‍‌اینک تنها دستگاه ام آر آی دولتی فعال در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع)این شهر استقرار دارد واقدامات همزمان برای بروزرسانی این دستگاه و خرید ۲ دستگاه "ام آر آی" دیگر هم در حال انجام است.

وی افزود: بزودی یک دستگاه "ام آر آی" جدید در بیمارستان‌های خاتم الانبیاء (ص) زاهدان و یک دستگاه دیگر نیز در بیمارستان ایرانمهر سراوان نصب و راه‌اندازی خواهد شد که ارزش این ۲ دستگاه بیش‌از ۵۰۰میلیارد ریال است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان بیان کرد: دستگاه ام آر آی بیمارستان ایرانمهر که از طریق هیات امناء صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت بهداشت و با اعتبارات وزارتی تامین و به این شهرستان حمل شده و مراحل نصب، اخذ استانداردهای فنی و راه‌اندازی را سپری می‌کند.

وی با تشکر از بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) که تامین اعتبارات مورد نیاز برای خرید ام آر آی بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) را تقبل کرده است گفت: مراحل اولیه برای ساخت محل نصب این دستگاه در بیمارستان انجام شده و این دستگاه نیز بزودی به زاهدان ارسال خواهد شد.

هاشمی شهری با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از ساختمان ۳۲۰ تختخوابی شهید حاج قاسم سلیمانی در مجتمع بیمارستانی علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان در سالجاری تصریح کرد: پیگیری جهت تخصیص یک دستگاه" ام آر آی" دیگر برای این بیمارستان نیز در حال انجام است.

وی در خصوص دستگاه‌های "سی تی اسکن" فعال در مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه خاطرنشان کرد: از مجموع پنج دستگاه سی تی اسکن موجود در بیمارستان‌های علی ابن ابیطالب (ع)، خاتم الانبیا(ص)، بوعلی زاهدان، امام خمینی (ره) خاش و ایرانمهر سراوان سه دستگاه در سه سال اخیر خریداری و نصب شده و با رایزنی‌های صورت گرفته بزودی شاهد تخصیص ۲ دستگاه سی تی اسکن دیگر برای بیمارستان ۳۲۰تختخوابی علی ابن ابیطالب (ع) و بیمارستان رازی شهرستان سراوان خواهیم بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با اشاره به نیازهای فزاینده درمانی و تشخیصی در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: متاسفانه بعضا در مراکز دولتی شاهد نوبت‌های طولانی هم‌استانی‌های عزیز برای دریافت خدمات تصویربرداری هستیم و امیدواریم تا با به ثمر نشستن طرح‌های در دست اجرای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان این مشکلات به طور کامل بر طرف شود.

وی در خصوص عدم امکان تصویر برداری ام آر آی برای افراد با وزن بالای ۱۰۰ کیلوگرم نیز گفت: دستگاه جدید "ام آر آی" که به زودی در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) زاهدان نصب و راه‌اندازی خواهد شد این محدودیت را ندارد و مشکل این گروه از بیماران نیز برطرف خواهد شد.

هاشمی شهری ادامه داد: هم‌اینک علاوه بر یک دستگاه ام آر آی فعال در بخش خصوصی یک دستگاه ام آر. آی در بیمارستان‌های علی ابن ابی طالب(ع)، یک دستگاه در بیمارستان ایران ایرانشهر، یک دستگاه در بیمارستان امام علی (ع) چابهار و یک دستگاه نیز در بیمارستان امیرالمونین (ع) زابل با تعرفه دولتی در حال ارائه خدمات هستند.

وی افزود: علاوه بر یک دستگاه سی تی اسکن فعال در بخش خصوصی در زاهدان ۶ دستگاه سی تی اسکن نیز در بیمارستان‌های نبی اکرم(ص)، پیامبر اعظم (ص)، خاتم الانبیاء(ص)، علی ابن ابی طالب(ع)، بوعلی و تامین اجتماعی این شهر فعال است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان تصریح کرد: در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر نیز ۶دستگاه "سی تی اسکن" و در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز سه دستگاه سی تی اسکن در حال خدمت‌رسانی به مردم شریف استان هستند هرچند ممکن است یک یا تعدادی از این دستگاه‌ها در برهه زمانی خاص دچار نقص فنی و خروج موقت از سرویس خدمت شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تلاش نیروهای امنیتی برای اطفا حریق ناشی از حمله هوایی آمریکا به پایگاه حشد الشعبی