طراحی مراکز تخصصی قرآن بسیج


طراحی مراکز تخصصی قرآن بسیج

یک برنامه و نقشه راه تکمیلی برای حفظ قرآن در پایگاه‌ها و دارالقرآن‌های بسیج، تهیه شده است که بر اساس آن مراکز تخصصی قرآنی نیز شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین «احسان رضایی» درباره طراحی مراکز تخصصی قرآن بسیج گفت : یک برنامه و نقشه راه تکمیلی برای حفظ قرآن در پایگاه‌ها و دارالقرآن‌های بسیج، تهیه شده است که بر اساس آن مراکز تخصصی قرآنی نیز شکل می‌گیرد. علاوه بر برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری مسابقات قرآن ،به منظور اجرای رویدادهای مختلف قرآنی نیز برنامه ریزی هایی صورت گرفته است و پیش‌بینی می‌کنم در ماه‌های پیش رو خبرهای قرآنی خوبی از بسیج شنیده شود.


معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین همچنین به برگزاری ۵۰۰ محفل انس با قرآن در نواحی مختلف بسیج اشاره و اظهار کرد: پیش‌بینی شده است در هر ناحیه از نواحی مقاومت بسیج، میزبان یک محفل قرآنی باشیم. با توجه به اهداف بسیج یک سری مسابقات قرآن نیز با هدف انس و تدبر در آیات به خصوص آیات جهاد و مقاومت طراحی شده است که به صورت مجازی برپا می‌شود. این رویداد با محوریت جزء ۲۱ قرآن کریم و با مشارکت دارالقرآن‌های بسیج کشور اجرا خواهد شد.


معاون تعلیم و تربیت سازمان بسیج مستضعفین درباره برنامه‌های بسیج برای ورود به بحث محقق ساختن مطالبات مقام معظم رهبری در زمینه حفظ قرآن و وعده‌های قبلی گفت:‌ برنامه‌های حفظ قرآن کریم در حال حاضر در سطح پایگاه‌ها و دارالقرآن‌های بسیج پیگیری می‌شود.


با وجود این فعالیت‌ها یک برنامه تکمیلی و یک نقشه راه تکمیلی برای این کار تهیه شده است که بر اساس آن مراکز تخصصی قرآنی بسیج شکل خواهند گرفت. با این وجود تلاش ما بر این است پس از اجرایی شدن فعالیت‌ها یا در آستانه اجرایی شدن آنها اطلاع‌رسانی کنیم تا درگیر وعده‌هایی نشویم که زمان تحقق آنها مشخص نباشد.


در این حوزه برنامه‌های منسجم و مفصلی تهیه شده است و امیدواریم طی جلسه‌ای با اصحاب رسانه و در اسرع وقت نسبت به آنها اطلاع‌رسانی کنیم.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟