ایجاد بخش جداگانه کودکان و نوجوانان در پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان (دو باغ سبز و خرم)»


ایجاد بخش جداگانه کودکان و نوجوانان در پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان (دو باغ سبز و خرم)»

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور گفت: فراخوان این دوره از مسابقات مدهامتان از 7 آبان آماده و برای ستادهای استانی فهما ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان ؛ «سعید سعادتی» از اعلام فراخوان پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان (دو باغ سبز و خرم)» خبر داد وگفت: فراخوان این دوره از مسابقات مدهامتان از ۷ آبان آماده و برای ستادهای استانی فهما ارسال شده است. این دوره با دوره های قبلی تفاوت هایی دارد که از مهمترین آنها ایجاد بخش جداگانه کودکان و نوجوانان است.


معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ادامه داد: سال گذشته و در دوره چهاردهم، رشته نقاشی را برای کودکان و نوجوانان به مسابقات اضافه کردیم، اما امسال در تقسیم‌بندی رشته ها نقاشی در رواق هنرهای تجسمی گنجانده و مقرر شد برای آن محتوای قرآنی نیز در نظر گرفته شود.


وی درباره بخش های افزوده شده به این مسابقات بیان کرد: بخش جلسات سنتی مساجد و کانون های مساجد به منظور استعدادیابی نیز به این مسابقات به عنوان یک رشته اصلی افزوده شده است و حتی کودکان زیر هفت سال می توانند در این بخش شرکت کنند.


سعادتی با بیان اینکه در این دوره سه رده سنی زیر هفت سال، ۷ تا ۱۶ و ۱۶ تا ۳۰ سال پیش بینی شده است، گفت: و رشته ها از ۹ محور به ۱۰ محور افزایش یافته که فرصت بهتری را برای کشف استعدادهای قرآنی فراهم می کند.


وی با بیان اینکه فرآیند ثبت نام در پانزدهمین مسابقات قرآنی مدهامتان در سامانه بچه های مسجد بارگذاری شده است، گفت: در فاز ورودی بعد از تایید مدیر کانون آثار ارزیابی می شود و فعالیت های استانی در قالب تیم های داوری هر استان به صورت مجزا بررسی می شوند و بعد از این مرحله، آثار برتر در سامانه بچه های مسجد بارگذاری می شود تا نهایتا در ستاد مرکز داوری های نهایی در مرحله ملی صورت بگیرد.


سعادتی با بیان اینکه درباره ثبت نام هم این دوره تفاوت هایی با دوره قبل دارد، گفت: سال گذشته به ازای ثبت نام هر ۱۰ نفر از اعضا در این جشنواره ۶۰۰ امتیاز به کانون فرهنگی هنری تعلق می گرفت اما امسال برای این مسابقات، یک بخش اضافه هم در نظر گرفته شده و هر کانونی به ازای نفرات مازاد این ۱۰ نفر، امتیاز اضافه تر نیز می گیرد.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل