خرم‌دره به پایلوت استانی و کشوری در مباحث قرآنی تبدیل شود


خرم‌دره به پایلوت استانی و کشوری در مباحث قرآنی تبدیل شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم‌دره گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای قرآنی خرم‌دره، این شهرستان باید به پایلوت استانی و کشوری در مباحث قرآنی تبدیل شود.

حجت‌الاسلام فرشید ملکی صبح امروز (۸ آذرماه) در نشست هم‌اندیشی حافظان قرآن کریم با فرماندار شهرستان خرم‌دره، اظهار کرد: اقدامات ارزشمندی در مباحث قرآنی توسط مراکز و موسسات قرآنی انجام شده که نمونه بارز آن تربیت بیش از پنجاه حافظ قرآن کریم است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه قرآنی، بیان کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در راستای تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم، ضروری است اقدامات عملی برای تحقق سند ملی طرح حفظ قرآن کریم در سراسر کشور انجام پذیرد.

این مسئول با اشاره به ظرفیت بالای این شهرستان در حوزه قرآنی، یادآور شد: با توجه به فعالیت‌های قرآنی توسط مراکز، موسسات قرآنی و حافظان قرآن، این ظرفیت در شهرستان خرم‌دره وجود دارد که به عنوان پایلوت قرآنی در استان مطرح شود.

وی با بیان اینکه اعتقاد و برنامه ما بر این است که برای برون‌رفت از آسیب‌ها و نابسمانی‌های اجتماعی راهی جز پناه آوردن به قرآن وجود ندارد، متذکر شد: برنامه‌های ویژه‌ای برای گسترش و ترویج مباحث قرآنی در سطح محلات شهرستان پیش‌بینی شده است و انتظار داریم با حمایت مسئولان این برنامه‌ها در این منطقه اجرایی شود.

در ادامه این نشست، سرپرست فرمانداری خرم‌دره نیز با بیان اینکه حفظ قرآن کریم از بزرگ‌ترین توفیقات الهی است و این مهم شامل هر کسی نمی‌شود، عنوان کرد: در مسیر قرآن‌آموزی و توسعه مراکز قرآنی باید از همه ظرفیت‌های شهرستان استفاده و دستگاه‌های متولی باید در این زمینه همه تلاش خود را به کار گیرند.

فیاض محبی با اشاره به اینکه در راس امور قرار گرفتن قرآن کریم یکی از برکات انقلاب اسلامی است، ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول چهار دهه کارهای ارزشمندی در راستای توسعه و گسترش مراکز، خانه‌های قرآنی و موسسات انجام داده است. ما چاره‌ای جز برگشتن به دامان قرآن کریم و عمل به کلام وحی نداریم، خاطرنشان کرد: همه مشکلات و گرفتاری‌های امروز جامعه ما ناشی از دوری مسلمانان از قرآن کریم است.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این نشست تعدادی از مسئولان و فعالان قرآنی شهرستان گزارشی از فعالیت‌ها و نیز بیان مسائل و مشکلات، از جمله استیجاری بودن محل‌های فعالیت قرآنی، کمبود امکانات کلاس‌های آموزشی صوت، لحن و مربی پرداختند و خواستار مساعدت مسئولان در حل آن‌ها شدند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار