حرکت سیارک 131 متری به سمت مدار زمین


حرکت سیارک 131 متری به سمت مدار زمین

ستاره شناسان ناسا هشدار دادند که یک سیارک عظیم دو برابر برج بیگ بن، امروز (دوشنبه) به مدار زمین می‌ رسد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میرر، ناسا هشدار داد که یک سیارک بزرگ به اندازه ۱۳۱ متر، به سمت مسیر مداری زمین در حال حرکت است. ناسا می‌گوید که این سیارک در حال نزدیک شدن به سیاره ما است. این آژانس همچنین اعلام کرده اگر این سنگ فضایی به زمین برخورد کند، انفجاری قوی‌تر از بزرگترین سلاح هسته‌ای که تاکنون آزمایش شده، ایجاد می‌کند.

براساس تخمین اخترشناسان، این سیارک تقریبا به اندازه برج بلکپول و دو برابر برج بیگ بن است. ناسا می‌گوید اگر این سیارک به زمین برخورد کند، انرژی معادل ۷۷ مگاتن TNT تولید می‌کند. انرژی که ۱.۵ برابر انفجار حاصل از بمب تزار است. بمب تزار بزرگترین سلاح هسته‌ای بشر است که تاکنون مورد آزمایش قرار گرفته است.

حرکت سیارک 131 متری به سمت مدار زمین

این سنگ فضایی عظیم که توسط ستاره شناس آمریکایی کارولین اس. شومیکر در ۲۸ نوامبر ۱۹۹۴ کشف شد، ۱۹۹۴ WR۱۲ نام گرفت. در حال حاضر، سیارک ۱۹۹۴ WR۱۲ قرار است امروز از فاصله ۳.۸ میلیون مایلی از زمین عبور کند و بی خطر خواهد بود؛ اما کارشناسان می‌گویند که احتمال ورود یک سیارک به جو ما به طور کلی اجتناب ناپذیر است.

حرکت سیارک 131 متری به سمت مدار زمین

آژانس فضایی ناسا به تازگی ماموریت DART یا آزمایش تغییر جهت سیارک دوگانه را آزمایش کرده است. آزمایشی که از یک فناوری جدید استفاده می‌کند تا از برخورد سیارک‌ها به زمین، مثل اتفاقی که منجر به انقراض دایناسور‌ها شد، جلوگیری کند. این طرح برای انحراف یک سیارک از مسیرش طراحی شده و در آن از «تکنیک ضربه زننده» برای تغییر حرکت یک سیارک در فضا استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید

سفینه دارت ناسا چه ماموریتی دارد؟

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان