مدارس خلخال در برابر زلزله آسیب پذیرند


مدارس خلخال در برابر زلزله آسیب پذیرند

اردبیل - ایرنا - مدیر آموزش وپرورش خلخال گفت: در حال حاضر عمر سازه و ساختمان اکثر مدارس خلخال بین 50 الی 75 سال بوده و بسیاری از آنها در مقابل بلایای طبیعی از جمله زلزله آسیب پذیر هستند.

رضا محمدی در حاشیه برگزاری مانور زلزله در گفتگو با ایرنا افزود: قرار گرفتن خلخال بر روی گسل لزوم ایمن سازی مدارس و آمادگی در مقابل زمین لرزه‌های احتمالی را ضروری کرده است.

وی بیان کرد: این مانور با هدف افزایش آمادگی دانش‌آموزان، مدیران و معلمان در رویارویی با زلزله و چگونگی رویارویی با این پدیده طبیعی برگزار می‌شود.

او بیان کرد: در این مانور چگونگی آمادگی، مقابله، نحوه برخورد اولیه با زلزله و امداد رسانی به آسیب دیدگان احتمالی از سوی امدادگران هلال احمر به دانش‌آموزان آموزش داده شد.

به گزارش ایرنا، در این مانور سناریوی یک زلزله پرقدرت اجرا و دانش آموزان با نحوه پناه‌گیری در نقاط امن و بی‌خطر ساختمان مدرسه و نیز چگونگی کمک به حادثه دیده‌گان در زمان وقوع زمین لرزه آشنا شده و مصدومان فرضی حادثه نیز پس از امداد رسانی اولیه در محل حادثه توسط آمبولانس‌های مستقر به چادرهای امدادی هلال احمر و بیمارستان انتقال یافتند.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل