به نامِ ایران، به نامِ بوشهر!


به نامِ ایران، به نامِ بوشهر!

بوشهر- ایرنا- رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در یادداشتی با عنوان به نام ایران، به نام بوشهر نوشت: ایران عزیز است و صاحب احترام؛ احترامی که سهم و حق هر قطعه از این جغرافیای مقدس است و هر کسی که بر این فلاتِ ارجمند، به نیکویی زندگی می کند؛ شایسته تکریم است.

به گزارش ایرنا، عباس محمدیان در این یادداشت که نسخه ای از آن روز دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آورده است: به تجربه تاریخ خوانی و دانش ارتباطات می‌توان گفت که هر ایرانی، نماینده‌ای است کمال یافته از همه ایرانیان لذا خود باید حریم بان حرمت خویش باشیم و هم چون پرچم در اهتزاز ؛ بلندای نام ایران را فریاد کنیم.

با این نگاه است که به هر قطعه از ایران و هر ایرانی، به معرفت سلام باید کرد و این سلامی است از عمق جان به بوشهر؛ شهری که اگر هیچ پیشینه و پسینه ای نداشت به جز "رئیس علی دلواری" شایسته بوده و هست که به تعظیم در برابر مردمانش برخیزیم و به ذرات خاکش درود فرستیم.

اما بوشهر نه یک رئیس‌علی که فراوان دارد از این مردان و زنان استعمار ستیز و اگر درست بنگریم به این نام‌های پرافتخاری چون زایر خضرخان اهرمی، مبارز ملی جنوب (همرزم رئیسعلی دلواری)، زنان قهرمان لَردِه، شیخ حسین خان چاه کوتاهی، مبارز ملی (همرزم رئیسعلی دلواری)، خالوحسین بردخونی، مبارز اهل بردخون (همرزم رئیسعلی دلواری)، غضنفرالسلطنه برازجانی، مبارز جنوبی علیه استعمار گران انگلیسی، علی اسماعیل فخرایی، مشهور به علی‌سمیل مبارز و از مخالفان پهلوی دوم؛ تا نادر مهدوی، فرمانده ناوگروه دریایی ذوالفقار، دلیل سیادت ایران بر خلیج همیشه فارس را در می یابیم که این خاک پروراننده چنین بزرگ مردان و زنانی است.

اما بوشهر فقط مجاهدِ میدان دار و بلند آوازه ندارد که مجتهدان تراز اول و اثر گذار نیز پرورده است که به دانش و معرفت، چراغ دار راه روشنِ امروز فردا شدند. سید عبدالله بلادی بوشهری، از روحانیان مبارز و مشروطه‌خواه، سید مرتضی مجتهداهرمی، از رهبران آزادیخواه و مبارز جنوب، ملا علی تنگستانی، از علما و مراجع آزادیخواه و مبارز جنوب، شیخ محمدحسین برازجانی، از روحانیون مبارز در جنگ جهانی اول، ابوتراب عاشوری، از مبارزان مذهبی انقلابی که ذخیره خدا بودند در این دیار نقش آفرین در تاریخ ایران عزیز.

آری بوشهر را به هر یک از این نام‌ها و صدها نام دیگر باید ستود و من به نام بسیج رسانه کشور، ستایش‌گر این دیارم از تاریخ سازانِ این سامان تا اهالی امروز و جوانان رسته در این خاک، که خدا را به بهترین شکل بندگی کردند و به اخلاق و رفتار، ترجمه ای از بهشت شدند در زمین؛ امیدواریم در گام دوم انقلاب و در فصلِ بار گرفتن معنویت و جهاد، در پرتو دل سپردن به خط نورانی اسلام ناب و راهبری های رهبر حکیم انقلاب؛ دوباره بوشهر قهرمان، جایگاه استراتژیک و نام و آوازه نیکش را به گوش عالم فریاد کند.

همایش رسانه مطالبه گر همزمان با بزرگداشت هفته بسیج در استان بوشهر برگزار شد که معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان بسیج رسانه کشور از سخنرانان این همایش بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این بازیگر دنیای شیرین بعد از 27 سال الان چه شکلی شده؟+ بیوگرافی اشکان اشتیاق