کشف 41 اصله چوب آلات جنگلی از قاچاقچیان با سابقه در آستارا


کشف 41 اصله چوب آلات جنگلی از قاچاقچیان با سابقه در آستارا

سرپرست اداره منابع طبیعی آستارا، از کشف و ضبط تعداد 39 اصله چوب آلات قاچاق از گونه انجیلی و تعداد دو اصله از گونه بلوط در روستای عسکردآباد شهرستان خبر داد.

تورج سفرکار در گفت وگو با ایسنا، از کشف و ضبط تعداد ۳۹ اصله چوب آلات قاچاق از گونه انجیلی و تعداد دو اصله از گونه بلوط در روستای عسکردآباد شهرستان آستارا خبر داد و اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا همچنین موفق به کشف و ضبط چوب آلات جنگلی به میزان دو استر هیزم از گونه لرگ در منطقه لوندویل شدند.

وی افزود: نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا همچنین تعداد ۱۵ اصله گرده کاتین از گونه لرگ و ۱۵ اصله گرده کاتین از گونه خرمندی را در منطقه باش محله که به صورت زیرکانه در دره ای استتار شده بود، کشف کردند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا، متخلفین را از قاچاقچیان با سابقه چوب آلات جنگلی دانست و خاطرنشان کرد: این افراد پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی شدند.

سفرکار، از رفع تصرف اراضی ملی در آستارا خبر داد و اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی آستارا بیش از ۳۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی را از دو متخلف در قریه کانرود و عسگرمحله عنبران از توابع شهرستان آستارا پس گرفتند.

وی یادآور شد: متخلفان این عرصه ها را با سیم خاردار، فنس و پرچین محصور کرده بودند که براساس تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور و احکام قضایی، همه آثار تصرف جمع آوری و عرصه به منابع طبیعی بازگردانده شد.

سرپرست اداره منابع طبیعی آستارا ارزش ریالی کل عرصه های رفع تصرف شده را حدود چهار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: در پی جنگل گردشی ماموران حفاظتی اداره منابع طبیعی آستارا یک باب کوره زغال غیر مجاز نیز در ارتفاعات منطقه لوندیل این شهرستان تخریب شد.

وی با اشاره به معرفی متخلفان به مرجع قضایی، تصریح کرد: با جدیت در پی مجازات متخلفان هستیم و قانون در برخورد با این متخلفین از هیچ مجازاتی دریغ نخواهد کرد.

سفرکار، ضمن قدردانی از حمایت همه جانبه دستگاه قضایی در جهت صدور دستور و احکام قضایی موثر، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی و قاچاق چوب با سامانه های امداد جنگل و مرتع به شماره های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی