دلار ارزان شد / روند معکوس دلار در بازار و صرافی ملی


دلار ارزان شد / روند معکوس دلار در بازار و صرافی ملی

نرخ ارز در صرافی‌ ملی امروز دوشنبه همزمان با آغاز مذاکرات وین نیز اعلام و با یک روند کاهشی قیمت رقم 26 هزار و 513 تومان ثبت شده است. نوشته دلار ارزان شد / روند معکوس دلار در بازار و صرافی ملی...

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز یکشنبه هفتم آذرماه نرخ ارز در صرافی ملی همانند روزهای گذشته اعلام شد.

بر این اساس قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، با کاهش نسبت به قیمت روز گذشته ۲۶۵۱۳ تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار نیز روند کاهشی داشت و در این صرافی ۲۵۹۸۸ تومان تعیین شد.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۳۰۷۰۳ تومان اعلام شده؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی ۳۰۰۹۵ قیمت خورده است.

قیمت دلار در صرافی ملی امروز و دیروز، ۷ و ۸ آذر ماه روند نزولی داشت و بیش از هزار تومان کاهش یافت. این در حالی است که قیمت دلار ظرف دو سه روز گذشته در بازار آزاد افزایشی بوده و حتی در معاملات پشت خطی به ۲۹ هزار و ۵۰۰ تومان هم رسید. قیمتی که نشان می‌دهد روند قیمت دلار در بازار آزاد و صرافی ملی معکوس بوده است.

حالا باید دید آیا آغاز مذاکرات وین می‌تواند روند قیمت دلار در بازار آزاد را کاهشی کند؟

دلار ارزان شد / روند معکوس دلار در بازار و صرافی ملیدلار ارزان شد / روند معکوس دلار در بازار و صرافی ملی

عباسیان: مذاکرات به نتیجه نرسد، دلار صعودی می‌شود

علی عباسیان، کارشناس بازارهای مالی در رابطه با مذاکرات برجام گفت: مذاکرات تاثیر مستقیمی روی دلار دارد اما به نظرم تیم دولت آقای رئیسی مشابه دولت احمدی‌نژاد است و من به شخصه چشمم به مذاکرات آب نمی‌خورد.

این کارشناس در ادامه گفت: به نظرم مهم‌ترین دلیل بازگشت آمریکا به مذاکره قرارداد ۲۵ ساله ایران با چین است اما از طرفی ایران هم به دلیل خروج آمریکا از برجام کمی ترس دارد و به دنبال تضمین گرفتن از آمریکاست و بعید می‌دانم فعلا مذاکره راه به جایی ببرد.

عباسیان در رابطه پیش‌بینی قیمت دلار گفت: اگر مذاکره نکنیم دلار گاردیصعودی می‌گیرد و به نظرم دلار تا پایان سال تا ۳۴ هزار تومان رشد می‌کند و بعد در محدوده ۳۰ هزار تومان تثبیت می‌شود.

او در رابطه با پیش‌بینی قیمت دلار در صورت پیشرفت مذاکره بیان کرد: با این فرض که مذاکراه کنیم به نظرم دلار در محدوده ۲۵ هزار دلار کاهش پیدا می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا