هزار نوجوان کردستانی زیرپوشش طرح مانا قرار گرفتند


هزار نوجوان کردستانی زیرپوشش طرح مانا قرار گرفتند

سنندج- ایرنا- معاون توسعه امور پیشگیری بهزیستی استان کردستان گفت: در سال جاری یک هزار نفر از نوجوانان 13 تا 18 سال استان زیرپوشش طرح مانا (مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران) قرار گرفتند.

ناصر کریمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان با هدف ارتقا سرمایه های انسانی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی از سال ۱۳۹۷ با همکاری گروه‌های همیار در پایگاه های سلامت روان اجتماعی استان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح با تشکیل ۱۶ گروه نوجوان در محلات و نظارت چهار پایگاه و فعالیت ۱۲ تسهیلگر آموزش دیده از سال ۱۳۹۷ آغاز شد، گفت: در سال جاری این طرح در ۳۱ محله استان و با استفاده از ظرفیت ۴۶ تسهیلگر محلی، ۶۱ گروه شامل ۵۰ گروه حضوری و ۱۱ گروه مجازی اجرا شده است.

معاون توسعه امور پیشگیری بهزیستی کردستان با بیان اینکه امسال آخرین سال اجرای طرح بود و یک هزار نوجوان ۱۳ تا ۱۸ سال استان زیرپوشش قرار گرفتند، اضافه کرد: برای اجرای این طرح در سال جاری سه میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

وی یادآور شد: نوجوانان در محلات با شرکت در این طرح می‌توانند مشکلات خود را شناسایی و آنها را اولویت‌بندی کرده و پس از آن نیز راهکارهای رفع آن را بیاموزند علاوه بر این نسبت به محیط اطراف خود، خانواده و جامعه احساس مسوولیت پیدا می کنند و این روند تا بزرگسالی ادامه خواهد داشت.

کریمیان ارتقا توانمندی های نوجوانان در زمینه شیوه‌های همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیب‌ها در محلات و ایجاد و توسعه ظرفیت‌های مشارکت نوجوانان در موسسات خصوصی مانند پایگاه‌های سلامت اجتماعی را از دیگر اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.

طرح مانا (مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران) در سه محور پایگاه سلامت اجتماعی، آموزش مهارت های اجتماعی و اوقات فراغت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توسط بهزیستی در دست اجرا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهاره افشاری با یک چهره متفاوت پیداش شد | بهاره افشاری دیگر قابل شناخت نیست