کیش سرآمد ارایه خدمات بانکی و پولی بین المللی می‌شود


کیش سرآمد ارایه خدمات بانکی و پولی بین المللی می‌شود

کیش - ایرنا - مشاور رییس جمهوری و دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی گفت: ارایه خدمات بانکی و پولی در قالب اهداف نسل دوم و سوم مناطق آزاد تجاری لازمه تحقق اهداف اقتصادی کشور است و در این راستا کیش به سرآمد ارایه این خدمات تبدیل می شود.

به گزارش ایرنا، سعید محمد روز دوشنبه در نشست شورای معاونان سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: مجوز ایجاد بانک آفشور، بورس بین المللی در جزیره کیش شده و هم اکنون به دنبال راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی با محوریت این جزیره هستیم.

وی افزود: با تحقق این موارد که از اهداف برنامه های نسل دوم و سوم مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی است جزیره کیش تبدیل به سرآمد ارایه خدمات بانکی و پولی بین المللی تبدیل می شود که انتظار داریم مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش برنامه های خود را در این راستا به صورت جدی پیگیری کنند.

مشاور رییس جمهوری اظهار داشت: تبدیل کیش به عنوان پایلوت شهر هوشمند کشور، تحقق خدمات پولی بانکی بین المللی، تبدیل این جزیره به عنوان الگوی فرهنگی ایران، توسعه توریسم گردشگری، علمی و تفریحی، شفافیت و ارتباط گیری بیشتر با مردم مهمترین ماموریت های سازمان منطقه آزاد کیش در دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه تبدیل کیش به عنوان پایلوت شهر هوشمند با هدف توسعه و ایجاد، تنظیم داشبورد مدیریتی انجام شود افزود: با تحقق این مهم و امکان نظارت و حرکت سیستم های بانکی و گمرکی، فناوری اطلاعات، شفاف سازی و کنترل ارایه خدمات مالی درامدهای سازمان را امکان‌پذیر می کند.

محمد گفت: معتقدم کشور باید در تمام عرصه های مدیریتی باید به صورت هوشمند اداره شود و با این اقدام می توان بسیاری از مشکلات را با حذف و ایجاد مسیر یکپارچه مرتفع کرد.

وی با بیان اینکه تا کنون مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در هفت نسل تشکیل و یا در حال تشکیل است افزود: تجارت، تولید، خدمات، دانش، جامع، بین مرزی و فناور محوری نسل های این مناطق از که تا کنون در مناطق آزاد تجاری کشور تنها ۲ نسل محقق شده است.

دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی افزود: هم اکنون باید در راستای تحقق نسل سوم گام برداریم که تحقق آن برآورده شدن اهداف نسل های بعدی را به همراه خواهد داشت که با ایجاد بانک آفشور، بورس بین‌الملل و رمز ارز ملی و خدمات بیمه قابل انجام است.

وی گفت: به دنبال آن هستیم که جزیره کیش را با توجه به تجارت و قابلیت های موجود آن در این زمینه به عنوان پایلوت کشور معرفی کنیم و هم اکنون مجوز ایجاد بانک آفشور، بورس بین‌الملل اخذ شده و تولید رمز ارز ملی نیز با محوریت این جزیره به زودی به مرحله اجرا در می آید.

محمد با بیان اینکه با رایزنی های انجام شده با مجموعه اقتصادی دولت و شورای امنیت سرمایه پشتیبان بانک آفشور از ۱۵۰ میلیون دلار به پنج میلیون دلار کاهش یافته تا قابلیت اجرایی پیدا کند افزود: علی رغم مخالفت های پنج سال گذشته مقدمات اولیه با بورس بین‌الملل به عنوان یک نیاز حیاتی کشور انجام شده است.

وی گفت: ساماندهی ارز دیجیتال به عنوان دیگر کن تحقق نسل سوم مناطق آزاد تجاری مورد توجه این دبیرخانه قرار گرفته که در بخش های غیر ماینینگ از جمله صرافی و کیف پول دیجیتال، خدمات جانبی رمز ارزها، کنترل ها و راه‌اندازی رمز از ملی در این جزیره است.

کارهای فرهنگی دستوری و بخشنامه ای محقق نمی شود

محمد با بیان اینکه تبدیل کیش به عنوان پایلوت فرهنگی و اجتماعی کشور از دیگر راهبرداهای این دبیرخانه است یادآور شد: با توجه به جذابیت های گردشگری جزیره این امکان است که بتوانیم فرهنگ خودمان را در تبادل فرهنگی و گردشگری تثبیت کنیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی افزود: تحقق برنامه های فرهنگی دستوری و بخشنامه های محقق نمی شود و مسیر آن همان راهی است که حضرت رسول اکرم (ص) با نفوذ در دل افراد طی کرده است .

وی با بیان اینکه با در حوزه گردشگری باید روی باوررها کار کنیم تا اعتقادات در ذهن مردم تبدیل به ارزش ها و برخی هنجارها و نمادها شود گفت: ما همیشه از ته نگاه می کنیم و به طوریکه از اصلاح نماد شروع می کنیم تا به باروها برسیم این در حالی است که نماد زاییده باور هر شخص که این مقوله همیشه جواب عکس داده است.

محمد افزود: این دبیرخانه در کنار مسائل فرهنگی و اجتماعی، مقوله گردشگری در تمامی زمینه ها از تورسیم فرهنگی، علمی، تفریحی را مورد توجه قرار داده و با توجه به ظرفیت های کیش انتظار می رود این به عنوان یک ماموریت مهم برای کسب سهم بالایی در گردشگری در دستور کار باشد.

وی جذب تکنولوژی ها و فناوری های نوین را از دیگر ماموریت های سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد و افزود: در بین مناطق آزاد تجاری کیش مستعدترین محل برای حمایت از پا گرفتن تکنولوژی ها و فناری های نوین است که در این خصوص توسعه کارهای انجام شده مورد انتظار است.

محمد گفت: شفافیت دیگر ماموریت های مورد انتظار از سازمان های مناطق آزاد از جمله کیش است که هم اکنون ۱۵ خدمت در سامانه شفافیت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و منطقه ویژه اقتصادی کیش ایجاد شده است.

وی افزود: این سامانه در راستای کاهش ناعدالتی ها و احساس تبعیض برای دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی حائز اهمیت است.

تحول، انتظار رهبر معظم انقلاب از مناطق آزاد است

وی با بیان اینکه دیدگاه و انتظار رهبر معظم انقلاب از مناطق آزاد تحول است یادآور شد: ارتباط تنگاتنگ با بومیان لازمه تحقق این اهداف است که مسوولان باید نگاهی جدی تر به این محور داشته باشند.

سعید محمد مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد برای حضور در سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی به جزیره کیش سفر کرده است.

در این جلسه حسین شمسیان راد به عنوان معاون فرهنگی اجتماعی، سعید پورزادی به عنوان معاون عمرانی و زیربنایی و احمد رجب پور به عنوان معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش معرفی شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!