شب چله و دومین جشنواره قصه‌گویی پدربزرگان و مادربزرگان گیلانی 


شب چله و دومین جشنواره قصه‌گویی پدربزرگان و مادربزرگان گیلانی 

رشت – ایرنا – مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان به پاسداشت حفظ فرهنگ بومی از پدربزرگان و مادربزرگان استان دعوت کرد در دومین دوره جشنواره قصه گویی پدربزرگ‌و مادربزرگان استان که بمناسبت شب چله برگزار می شود، شرکت کنند.

پریسا کَرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره همزمان با فرارسیدن بلندترین شب سال، با محوریت قصه ها و مثل ها، نقل ها، داستان های کهن و بومی بصورت فارسی و زبان مادری با همکاری مشترک کتابخانه های عمومی گیلان، سازمان بهزیستی ، سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت و گروه فرهنگی گیله قصه در گیلان برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: در این جشنواره فرهنگی که برای دومین سال پیاپی و به مناسبت فرارسیدن بلندترین شب سال و نیز اهمیت این روز در فرهنگ ایران و در ۲ بخش قصه گویی فارسی و زبان مادری برگزار می شود، شرکت کنندگان می توانند با ارسال آثار خود به صورت فایل ویدیویی به مدت حداکثر۱۰ دقیقه را در شبکه های اجتماعی به شماره ۰۹۰۵۶۹۲۸۹۳۲ ارسال و در این رویداد فرهنگی شرکت نمایند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان ادامه داد: کیفیت مطلوب آثار ارسالی، با قرار دادن وسیله فیلمبرداری بصورت ثابت و ثبت آثار بصورت افقی و کیفیت صوتی مطلوب وقابل قبول از مهمترین محورها و شاخص های اصلی داوری آثار خواهد بود.

کرمی مهلت شرکت این جشنواره قصه گویی را تا ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: ۶ اثر برگزیده در دو بخش فارسی و زبان مادری پس از داوری نهایی در روز ۳۰ آذر ماه و همزمان با شب چله معرفی خواهند شد.

گفتنی است طبق اعلام دبیرخانه این مسابقه برگزیدگان این مسابقه در بخش های جداگانه قصه گویی فارسی و قصه گویی محلی ضمن اهدای لوح سپاس و مبالغ نقدی تقدیر می‌شوند که بر این اساس، نفرات اول جایزه هفت میلیون ریالی، نفرات دوم جایزه پنج میلیون ریالی و نفرات سوم حائز دریافت جایزه سه میلیون ریالی خواهند بود.

همچنین در بخش داوری آثار شایسته تقدیر جشنواره نیز به ۲ اثر برتر جوایزی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.

علاقمندان به شرکت در این مسابقه می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۰۵۶۹۲۸۹۳۲ تماس حاصل نموده و از جزئیات بیشتر و نحوه شرکت در این رویداد فرهنگی باخبر شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل