مانور زلزله و ایمنی در ایرانشهر برگزار شد


مانور زلزله و ایمنی در ایرانشهر برگزار شد

زاهدان- ایرنا- رییس جمعیت هلال احمر ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت:بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی در دبیرستان خاتم الانبیاء(ص) این شهرستان برگزار شد.

محمد رضا کرد روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هدف از اجرای این مانور، افزایش سطح آگاهی دانش‌ آموزان در مورد زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی دانش‌ آموزان با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن برای ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش‌آموزان نسبت به پدیده‌های طبیعی است.

وی بیان کرد: ایجاد فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی و نیز کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله، از دیگر اهداف اجرایی بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس است.

رییس جمعیت هلال احمر ایرانشهر گفت: آشنایی بهتر و دقیق دانش آموزان با نحوه صحیح پناه گرفتن و حفظ ایمنی و همچنین خروج ایمن از محل در هنگام وقوع زلزله،

اطفای حریق، تخلیه اضطراری، انتقال مصدومان حادثه به مکان امن، برپایی چادر و اسکان موقت از جمله اقداماتی بود که در مانور زلزله توسط دانش آموزان و دستگاه‌های امداد و نجات اجرا شد.

وی با اشاره به رویکرد جدید آموزش‌ها مبتنی بر محله و خانه، اظهارداشت: دانش آموزان شرکت کننده در این مانور آموخته‌های خود را به دیگر اعضای خانواده منتقل می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک