دلیل گرانی دارو از زبان یک نماینده/ ارز کافی برای تأمین همه داروها نداریم


دلیل گرانی دارو  از زبان یک نماینده/ ارز کافی برای تأمین همه داروها نداریم

باشگاه خبرنگاران نوشت:عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت که کمبود ارز ترجیحی حوزه دارو موجب تأمین بخشی از تولید و واردات مواد اولیه داروها با ارز آزاد شده است.

همایون سامه‌یح نجف آبادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت که به علت کمبود ارز ترجیحی اختصاص داده شده به صنعت دارو، بخشی از تولید این حوزه و واردات مواد اولیه آنها به اجبار با ارز آزاد تأمین می‌شود.

این نماینده پیشتر از اتمام ارز ترجیحی برای واردات واردات داروی کامل، مواد اولیه و تجهیزات در نیمه ابتدایی امسال ابراز تأسف کرده بود. روزهای گذشته برخی رسانه‌ها اعلام کردند سازمان غذا و دارو ارز ترجیحی ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی حوزه دارو را حذف کرده است. این در حالی بود که ۲۳ آبان ماه امسال، دولت در لایحه‌ای خواستار تغییر شیوه تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی شد اما ارز ترجیحی حوزه دارو را حذف نکرده بود. افزون بر این، زنگنه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تأکید کرده بود گندم و دارو قطعاً تا پایان سال مشمول ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی می‌شوند.

دلیل گرانی دارو  از زبان یک نماینده/ ارز کافی برای تأمین همه داروها نداریم

سامه‌یح نجف آبادی ابراز امیدواری کرده برنامه ریزی دقیقی برای مدیریت قیمت‌ها و تقبل قیمت‌های جدید از سوی بیمه‌ها انجام شود تا مشکلی در تأمین و فروش دارو رخ ندهد و اقدام مجلس در فوریت ندادن به لایحه دولت را تأکید نمایندگان بر تأمین دارو با ارز ترجیحی دانسته است.

در حال حاضر گزارش‌ها نشان می‌دهد قیمت برخی داروها افزایش یافته که آن را ناشی از تأمین مواد اولیه یا واردات دارو با ارز آزاد می‌دانند. به گفته این نماینده مجلس ارز ۴ هزار ۲۰۰ تومانی برای حوزه دارو تأمین می‌شود اما برای تأمین همه داروها کافی نیست و تلاش می‌شود با تعادل در قیمت‌ها ارز ترجیحی حوزه دارو یکباره حذف نشود.

23217

کد خبر 1577707

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403