بندر مسافری قشم به علت شرایط نامساعد جوی تعطیل شد


بندر مسافری قشم به علت شرایط نامساعد جوی تعطیل شد

قشم- ایرنا- رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: اسکله‌ مسافری شهید ذاکری قشم به دلیل شرایط نامساعد جوی و دریای مواج تا اطلاع بعدی تعطیل شد.

علی اشتری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا فعالیت شناورهای مسافری در اسکله شهید ذاکری به بندرعباس، جزایر هرمز و لارک متوقف شد.
وی ادامه داد: هم اکنون بادهای جنوب شرقی با سرعت ۲۴ نات باعث مواج شدن دریا شده است‌ ارتفاع موج دریا در تنگه هرمز به چهار پا و وسعت دید به ۲ کیلومتر رسیده است.
رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم تصریح کرد:مناطق دریایی شرق و مرکز تنگه هرمز شامل بندرعباس، شمال قشم، درگهان، هرمز و لارک تحت تأثیر این سامانه قرار دارند.
وی افزود : سرعت باد در دریای جنوب و غرب قشم، باسعیدو و نیز وضعیت به همین ترتیب خواهد بود.
اشتری ادامه داد: وضعیت دریا به صورت مستمر پایش می‌شود و در صورت احراز شرایط جوی بلافاصله بندر شهید ذاکری بازگشایی می‌شود.
وی اظهار کرد: تردد لندینگ کرافت‌ها در مسیر بنادر پهل و لافت بدون اخلال در حال انجام است
هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.
جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت