نهمین شماره گاهنامه موسسه فرهنگی اکو منتشر شد


نهمین شماره گاهنامه موسسه فرهنگی اکو منتشر شد

تهران - ایرنا- نهمین شماره گاهنامه رویدادهای فرهنگی اکو، آذرماه، به زبان انگلیسی با اخباری از سفر رئیس این موسسه به استان مازندران و نکوداشت جشن سی‌سالگی استقلال قزاقستان منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه فرهنگی اکو، نهمین شماره گاهنامه رویدادهای فرهنگی اکو، تحت عنوان ECI News Letter با شعار «بی‌خبر از هم نمی‌مانیم»، به‌صورت تمام‌رنگی، در قطع روزنامه‌ای به زبان انگلیسی منتشر شد.

گاهنامه مذکور، رویدادهای تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، ادبی، ورزشی و هنری کشورهای افغانستان، آذربایجان، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و همچنین اخبار مؤسسه فرهنگی اکو را در فاصله زمانی آبان تا آذرماه ۱۴۰۰ (نوامبر تا دسامبر ۲۰۲۱)، به‌صورت متمرکز منتشر کرده است.

در این شماره جزئیات برگزاری جشن سی‌سالگی استقلال قزاقستان در تالار دیپلماتیک موسسه فرهنگی اکو و نیز سفر سرور بختی، رئیس مؤسسه فرهنگی اکو به استان تاریخی مازندران، به‌مناسبت نامگذاری ساری به عنوان پایتخت گردشگری اکو ۲۰۲۲، در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

«شش مستند جدید درباره افغانستان»، «امضای پروتکل همکاری در حوزه آموزش زبان ترکی بین مؤسسه یونس امره و دانشگاه تکنیک آذربایجان»، «نکوداشت فرهیختگان؛ هشت بانوی ایرانی بر قاب تمبر»، «نشست سی‌سال دستاوردهای استقلال قزاقستان»، «همکاری آموزشی‌محور گفتگوی مقامات قرقیزستان و کره جنوبی»، «بزرگراه کاراکورام پاکستان در میان ۱۵ جاده زیبای جهان»، «برگزاری رقابت‌های فوتسال تاجیکستان»، «پخش فیلم جدید برای معرفی ترکیه به جهان»، «بازدید سران آسیای مرکزی از نمایشگاه غذاهای ملی منطقه در ترکمنستان»، «انتشار فصلنامه ECO Heritage با موضوع شهر خیوه»، از دیگر مطالبی است که در این شماره از گاهنامه ECI News Letter می‌خوانیم.

این گاهنامه درصدد است تصویری روشن و امیدبخش از رویدادهای فرهنگی کشورهای عضو اکو را در کنار یکدیگر به نمایش گذاشته و پیام دیپلماسی فرهنگی منطقه را به مراجع دیپلماتیک، وزارتخانه‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز علمی، آموزشی، فرهنگی و گردشگری، موزه‌ها و کتابخانه‌های ده کشور عضو اکو و نیز سایر سازمان‌های بین‌المللی برساند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403