ماجرای حادثه مانور زلزله در بجنورد چه بود؟


ماجرای حادثه مانور زلزله در بجنورد چه بود؟

مدیرعامل آتش نشانی بجنورد، ماجرای حادثه رخ داده طی مانور زلزله در یکی از مدارس بجنورد را تشریح کرد و به بیان دلایل آن پرداخت.

مهدی جعفری، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بیشتر مدارس بجنورد درب استاندارد برای حضور ماشین‌های آتش نشانی در داخل مدرسه ندارند، اظهار کرد: در سال ۹۷ با آموزش و پرورش استان برای اصلاح سر درب‌ مدارس، مکاتبه‌ای داشتیم و هشدارهای مربوطه نیز اعلام شد اما مسئولان آموزش و پرورش هیچ‌گونه توجهی به این هشدارها نداشتند و آتش نشانی نیز مسئولیت خود را در این مورد انجام داده است.

وی با بیان اینکه امروز مانور زلزله در هنرستان اندیشه بجنورد برگزار شد، افزود: در مانور امروز، قسمت ابتدایی خودروی آتش نشانی از درب هنرستان عبور کرد اما قسمت انتهای ماشین یا همان مانیتور ماشین آتش نشانی با سر درب برخورد کرد و موجب حادثه شد که خوشبختانه این حادثه منجر به مصدومیت فردی نشد.

جعفری با اشاره به اینکه برق و گاز هنرستان پیش از شروع مانور قطع شده بود، اضافه کرد: اگر این حادثه در واقعیت رخ می‌داد، به طور قطع دردسری جدی ایجاد می‌شد و امکان به خطر افتادن جان شهروندان وجود داشت.

مدیرعامل آتش نشانی بجنورد تصریح کرد: پیش از پایان کار منازل مسکونی و مجتمع‌ها، کارشناس آتش نشانی حضور پیدا می‌کند و بررسی‌ها از استاندارسازی انجام می‌شود؛ اما این نظارت بر مدارس از سوی آتش نشانی وجود ندارد.

جعفری در پایان تصریح کرد: در حوادث واقعی که رخ می‌دهد ماشین‌های سبک و سنگین آتش نشانی در محل حادثه حضور پیدا می‌کنند و به همین خاطر باید شرایط برای حضور هر دو نوع خودروی آتش نشانی فراهم شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه یکشنبه 2 اردیبهشت 1403