مانور زلزله و ایمنی در مدارس گناوه و دیلم برگزار شد


مانور زلزله و ایمنی در مدارس گناوه و دیلم برگزار شد

گناوه - ایرنا - بیست و سومین مانور زلزله و ایمنی در مدارس شهرستان های گناوه و دیلم همزمان با سراسر کشور روز دوشنبه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این مانور به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه حضرت زینب (س) در چند مرحله با به صدر درآمدن زنگ ایمنی و پخش آژیر زلزله برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر گناوه در این برنامه گفت: باتوجه به اینکه کشور جزو نقاط حادثه خیز است و از ۴۲ نوع بلایای طبیعی و غیرطبیعی در جهان، ۳۲ نوع آن در ایران است، آمادگی در برابر این حوادث ضروری است.

مانور زلزله و ایمنی در مدارس گناوه و دیلم برگزار شد

عبدالعلی صیادی افزود: باتوجه به اینکه هر ۱۰ سال زلزله بالای ۶ ریشتر در ایران رخ می دهد و با سیل های متعددی روبرو می شویم لازمه آن تاب آوری و ایمنی در برابر این حوادث است.

رئیس جمعیت هلال احمر گناوه گفت: این شهرستان در ۲۹ فروردین امسال زلزله‌ای را تجربه کرد که به رغم اینکه خسارت زیادی دربرنداشت ولی به علت آشنانبودن مردم با اصول پیشگیرانه ۶ مصدوم برجای گذاشت.

وی بیان کرد: مدرسه از عمده نقاطی است که در زمان زلزله آسیب پذیر است و باید به دانش‌آموزان هرچه بیشتر آموزش‌های لازم پیشگیرانه را در برابر چنین حوادثی فرا گیرند.

در این برنامه با به صدا در آمدن زنگ ایمنی و آژیر فرضی زلزله، نیروهای امدادی وارد عمل شدند و به امدادرسانی پرداختند.

اجرای اطفای حریق، انتقال مصدومان به نقاط ایمن، تریاژ و درمانگاه و برپایی چادر اسکان اضطراری با مشارکت هلال احمر و ایستگاه آتش نشانی از عمده برنامه‌های بیست و سومین مانور زلزله بود.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است و از نقاط زلزله خیز بشمار می‌آید.

معاون امور عمرانی فرمانداری دیلم نیز گفت: باتوجه به زلزله خیز بودن کشور و زلزله‌های اخیر در چند شهر استان بوشهر ، دانش آموزان باید مانورهایی که اجرا می‌شود، جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا، محمد طاهری روز دوشنبه در بیست و سومین مانور زلزله و ایمنی در مدرسه دخترانه بعثت این شهرستان افزود: زلزله حادثه طبیعی است که مختص کشور ما نیست و در کشورهای دیگر نیز رخ می‌دهد اما در اکثر جوامع در این حوزه تدابیری اندیشیدند تا با این شرایط سازگار شوند.

وی گفت: ایران یک کشور حادثه خیز است و مردم برای آمادگی بیشتر در مقابله با حوادث طبیعی و غیر طبیعی نیاز به فراگیری مهارت‌های امداد و نجات دارند.

طاهری با اشاره به اینکه دانش آموزان در اجرای این مانور آمادگی بالا و کیفیت لازم داشتند، بیان کرد: این قشر در انتقال پیام‌های آموزشی به کانون خانواده و اجتماع نقشی مهم دارد و باید از این ظرفیت بخوبی استفاده کرد.

مدیر آموزش و پرورش دیلم گفت: دانش آموزان سفیران امنیت، ایمنی و آموزش مهارت‌ها در جامعه از جمله در کانون خانواده هستند.

محمدمهدی محسنی افزود: آموزش نقش مهمی در فرهنگ سازی ، پیشگیری از آسیب ها و حوادث طبیعی مانند زلزله دارد.

وی اظهارداشت: درصورت افزایش مهارت‌ها بین دانش آموزان، خانواده ها نیز از آمادگی مناسب برای مقابله با زلزله برخوردار می‌شوند و همچنین میزان خسارت ها کاهش خواهد یافت.
رئیس جمعیت هلال احمر دیلم گفت: آموزش به مردم برای مقابله با زلزله باید از طریق رسانه ها مورد توجه قرار گیرد، زیرا آگاهی بخشی موجب کاهش خسارت‌های جانی و مالی ناشی از این حادثه در کشور می‌شود.

سیف الله غلامی افزود: اولین قدم در مانورهای زلزله این است که دانش‌آموزان مخاطره را بشناسد تا با مطالعه بیشتر بتوانند آمادگی روحی ، روانی ، فیزیکی و مهارتی خود را در مقابله با حوادث بالا ببرند.

وی با بیان اینکه در مانور امروز دانش آموزان در خروج اضطراری ، پناهگیری ، اسکان ، خدمات اورژانسی و اجتماعی ، اطفای حریق ، امداد و نجات خوب عمل کردند، ادامه داد: این آمادگی در همه مدارس با این کیفیت وجود ندارد و هر سال با مشارکت دستگاه‌های مسئول در این زمینه به دنبال افزایش آموزش ها در این مراکز علمی هستیم.

وغلامی بیان کرد: باید رفتار صحیح هنگام وقوع حوادثی نظیر زلزله را به مردم آموخت و مردم نیز اولین کاری که در زمان وقوع این حادثه باید انجام دهند، پناه‌گیری صحیح است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین توسط شبکه بانکی صادر شد