اجرای پویش بذرکاری در منطقه چالابه کرمانشاه


اجرای پویش بذرکاری در منطقه چالابه کرمانشاه

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کرمانشاه از اجرای پویش بذرکاری همزمان با سراسر کشور در منطقه چالابه کرمانشاه در روز دهم آذر خبر داد.

شهاب شیرزادی امروز(هشتم آذر) در جلسه شورای اداری شهرستان کرمانشاه با اشاره به تامین بذر مورد نیاز برای اجرای این پویش، گفت: به یاد 9900 شهید استان کرمانشاه 9900 چاله در منطقه حفاظت شده چالابه کرمانشاه برای اجرای این طرح حفر شده است.

شیرزادی افزود: در اجرای این طرح تلاش می‌شود تا از گونه‌های جنگلی سازگار با شرایط اقلیمی منطقه‌ استفاده شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه این پویش از ساعت 10 صبح روز دهم آذر به صورت همزمان با سراسر کشور آغاز می شود، گفت: این پویش در کرمانشاه با حضور دکتر منصور معاون وزیر و رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اجرا خواهد شد.

وی با دعوت از عموم مردم برای مشارکت در پویش بذرکاری در سطح جنگل ها و مناطق حفاظت شده استان، اضافه کرد: این پویش با مشارکت دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی، همراهی و همکاری شورای اسلامی روستاها، مردم، جوامع محلی، مسئولین دولتی و باهدف حفظ و احیا جنگل‌ها و مراتع اجرا می شود.

وی هدف از اجرای این نوع پویش ها را تلاش برای پای کار آوردن مردم در حوزه حفاظت و حراست از منابع طبیعی به عنوان سرمایه‌های خدادادی عنوان و ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح‌های از این دست شاهد توسعه جنگل‌های استان باشیم .

شیرزادی مشارکت مردمی در احیای جنگل‌ها و منابع طبیعی را با توجه به افزایش جهانی گرمای کره زمین، تغییر اقلیم و خشکسالی های پی در پی، اقدامات مخرب انسانی و چرای بیش از حد دام ها بسیار مهم دانست و افزود: توانسته‌ایم در اجرای طرح های جنگل‌یاری مشارکتی ضمن فرهنگ سازی و تشویق مردم نسبت به حفظ و احیای عرصه های منابع طبیعی، به‌نوعی به مردم آگاهی دهیم که در این کار خیر سهیم شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش