وضعیت واکسیناسیون کرونا در مناطق حاشیه‌ای کرمانشاه مناسب نیست


وضعیت واکسیناسیون کرونا در مناطق حاشیه‌ای کرمانشاه مناسب نیست

فرماندار کرمانشاه گفت: بیشترین افرادی که تاکنون در این شهرستان واکسن کرونا نزده‌اند، ساکنان مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار شهر کرمانشاه هستند.

فضل الله رنجبر، امروز( هشتم آذر) در جلسه شورای اداری شهرستان کرمانشاه، با اشاره به راه اندازی نهضت فراگیر واکسیناسیون در شهرستان کرمانشاه، گفت: انتظار داریم هرکسی در توان خود برای بالا بردن ضریب واکسیناسیون کرونا تلاش جدی داشته باشد.

رنجبر با بیان اینکه وضعیت واکسیناسیون کرونا در مناطق حاشیه ای شهر کرمانشاه خوب نیست، گفت: بیشترین افرادی که در حوزه شهرستان کرمانشاه تاکنون واکسن کرونا نزده اند، ساکنان مناطق حاشیه ای شهر هستند که انتظار می رود ادارات و نهادهای مرتبط با مردم مناطق حاشیه شهر کرمانشاه در جهت ترغیب ساکنین این مناطق به دریافت واکسن کرونا تلاش بیشتری کنند.

فرماندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه از نظر قانونی کارکنانی که بدون دلیل موجه واکسن کرونا دریافت نکرده باشند اجازه حضور در محل کار را ندارند، گفت: از ادارات و نهادهای حوزه شهرستان کرمانشاه می خواهیم تا با کارکنانی که بدون دلیل موجه واکسن کرونا نزده اند، برخورد کنند.

رنجبر از مدیران ادارات شهرستان کرمانشاه خواست تا هرطور شده کارکنان خود را ترغیب به دریافت واکسن کرونا کنند.

رنجبر سپس اشاره ای هم به اجرای طرح جمع آوری متکدیان در شهر کرمانشاه داشت و گفت: عده ای در ظاهر متکدی به صورت باندی در حال سوء استفاده از شهروندان رئوف کرمانشاهی هستند که باید این افراد را از نیازمندان واقعی جدا کنیم.

رنجبر ادامه داد: هم اکنون اجراییات شهرداری با همکاری بهزیستی در حال جمع آوری متکدیان و معتادین متجاهر در سطح شهر هستند که امیدواریم با تداوم این امر کمتر شاهد پدیده تکدی گری در سطح شهر کرمانشاه باشیم.

باید با کشتار غیرمجاز دام در معابر برخورد شود

فرماندار کرمانشاه در ادامه اشاره ای هم به وجود مراکز کشتار غیرمجاز در سطح شهر کرمانشاه داشت و با تاکید بر اینکه باید با کشتار غیرمجاز دام در معابر برخورد شود، گفت: نگهداری دام و کشتار غیرمجاز در معابر شهری ممنوع بوده و جرم محسوب می شود، لذا باید با متخلفان برخورد شود.

وی افزود: امدواریم به زودی ادارات مختلف با محوریت دامپزشکی در زمینه مقابله با کشتار غیرمجاز دام پای کار آمده و اقدامات لازم برای برخورد با متخلفین را انجام دهند که در این خصوص از دستگاه قضایی هم انتظار همکاری داریم.

وی در ادامه اشاره ای هم به اجرای پویش بذرکاری برای احیای جنگل های زاگرس داشت و از همه مردم شهرستان کرمانشاه برای مشارکت در اجرای این پویش دعوت کرد.


باید ضریب واکسیناسیون را در محلات حاشیه ای شهر کرمانشاه بالا ببریم

علیرضا طلوعی رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه نیز در این نشست با تشریح وضعیت کرونایی شهرستان کرمانشاه، گفت: هم اکنون شهرستان کرمانشاه در وضعیت کرونایی زرد به سر می برد و بیماری در شهرستان در حال فروکش کردن است.

طلوعی ادامه داد: باید از وضعیت کنونی برای واکسیناسیون مردم شهرستان علیه بیماری کرونا استفاده کرده و با واکسیناسیون حداکثری اجازه ندهیم گرفتار موج ششم کرونا شویم.

طلوعی با بیان اینکه تاکنون 63 درصد جمعیت بالای 12 سال شهرستان کرمانشاه واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، گفت: برای قطع زنجیره انتقال بیماری باید این عدد به 85 درصد برسد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه ادامه داد: هم اکنون مردم مناطق حاشیه ای و کم برخوردار سطح شهر کرمانشاه در محلاتی مثل کرناچی، جعفرآباد، رشیدی و... کمترین میزان واکسن کرونا را دریافت کرده اند که باید هرطور شده ضریب واکسیناسیون در این محلات را بالا ببریم.

وی ادامه داد: کارخانه های بزرگ با تعداد نیروی بالای 50 نفر استقبال خیلی خوبی از تزریق واکسن کرونا برای کارکنان خود داشته اند، اما صاحبان مغازه های کوچک سطح شهر غالبا استقبالی از واکسیناسیون نکرده‌اند.

طلوعی اشاره ای هم به نگرانی سازمان جهانی بهداشت از شیوع سویه جدید اُمیکرون داشت و گفت: در سویه جدید بیماری جهشی رخ داده و نگرانی از سرعت انتشار بالای سویه جدید ایجاد کرده است، لذا در چنین شرایطی اهمیت بالا بردن ضریب واکسیناسیون برای مقابله با شیوع موج جدید بیماری بیشتر می شود.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش