استخراج رمزارزها موجب کمبود برق در قزاقستان شده است


استخراج رمزارزها موجب کمبود برق در قزاقستان شده است

چنان‌چه مایل به تهیه ارزهای دیجیتالی هستید؛ در این‌صورت اساسا چندین راهکار پیش روی شما قرار دارد. تبادل رمزارزها (https://itresan.com/tag/%d8%b1%d9%85%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d9%87%d8%a7/) یکی از این روش‌ها به‌شمار می‌رود. در این روش شما ارز دیجیتالی مورد نظر خود را از طریق یک صرافی تهیه نموده و یا پس از خریداری یا فروش یک محصول، رمزارزها را...

چنان‌چه مایل به تهیه ارزهای دیجیتالی هستید؛ در این‌صورت اساسا چندین راهکار پیش روی شما قرار دارد. تبادل رمزارزها یکی از این روش‌ها به‌شمار می‌رود. در این روش شما ارز دیجیتالی مورد نظر خود را از طریق یک صرافی تهیه نموده و یا پس از خریداری یا فروش یک محصول، رمزارزها را به‌عنوان یک روش پرداخت یا دریافت انتخاب می‌کنید. همچنین شما می‌توانید به استخراج (ماینینگ) رمزارزها بپردازید. با این‌حال مصرف بسیار بالای انرژی یکی از مشکلات بزرگ ماینینگ محسوب می‌شود.

این پدیده بدان معناست که استخراج ارزهای دیجیتالی در منزل لزوما چندان مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود. به منظور درک هرچه بهتر میزان مصرف انرژی حین استخراج رمزارزها بایستی بدانید که کشور قزاقستان ظاهرا به مشکل کمبود انرژی دست‌به‌گریبان است. بر اساس گزارش نشریه فایننشیال تایمز این مشکل تا حدی از استخراج ارزهای دیجیتالی ناشی می‌شود.

بر اساس این گزارش، اپراتور شبکه برق محلی با نام KEGOC اعلام کرده که جیره‌بندی سهمیه برق برای 50 ماینر ثبت شده در این کشور را آغاز خواهد کرد. این تصمیم پس از آن گرفته شد که مصرف بالای برق توسط این ماینرها موجب بروز خاموشی اضطراری در 3 نیروگاه برق قزاقستان طی ماه اکتبر شد.

برآورد مقامات دولتی نشان می‌دهد که میزان مصرف برق از ابتدای سال 2021 تا کنون 8 درصد افزایش یافته است؛ در حالی‌که میزان رشد معمول مصرف طی این دوره زمانی احتمالا بایستی بین 1 الی 2 درصد باشد.

استخراج رمزارزها موجب کمبود برق در قزاقستان شده است

این وضعیت موجب بروز خاموشی در 6 منطقه از ماه اکتبر به بعد شده است. بر اساس اعلام مقامات رسمی، افزایش تقاضا برای انرژی احتمالا از سرکوب ارزهای دیجیتالی توسط دولت چین ناشی شده است. این پدیده شرکت‌های فعال در زمینه استخراج رمزارزها را وادار کرده تا فعالیت‌های خود را به کشور دیگری مانند قزاقستان که هزینه برق در آن نسبتا ارزان است؛ منتقل کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر