مذاکرات قیمت طلا را کاهش می‌دهد؟ / علت تناقض‌ها در بازار ارز چیست؟


مذاکرات قیمت طلا را کاهش می‌دهد؟ / علت تناقض‌ها در بازار ارز چیست؟

قیمت طلا در بازار دیروز افزایشی بود و در بازار امروز دوشنبه هم روند افزایشی خود را ادامه داد. آیا مذاکرات قیمت طلا و ارز را کاهش می‌دهد؟ نوشته مذاکرات قیمت طلا را کاهش می‌دهد؟ / علت تناقض‌ها در بازار ارز چیست؟...

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز دوشنبه ۸ آذر مذاکرات وین برای بازگشت ایران و آمریکا به برجام آغاز می‌شود. هنوز اخبار قطعی و مشخصی از جلسه وین منتشر نشده است. همین مساله بازار را تحت تاثیر قرار نداده است و بسیاری از فعالان بازار منتظر خبر قطعی از مذاکرات هستند.

همچنین معامله‌گران در بازار طلا و سکه نگاهی به قیمت اونس طلا دارند. در صورتی که در روز دوشنبه، اونس طلا در مسیر صعودی قرار بگیرد، ‌‌احتمال افزایش قیمت سکه وجود دارد.

علی صدیقین، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره شرایط بازار طلا و سکه در روزهای مذاکرات گفت: فعلا هیچ خبر اثرگذاری از مذاکرات منتشر نشده است و همین مساله باعث شده بازارا فعلا به مذاکرات واکنشی نداشته باشد.

این کارشناس بازار طلا و سکه را تحت تاثیر عوامل موثر دیگر می‌داند و اعتقاد دارد تا زمانی که اخبار قطعی و اثرگذاری از مذاکرات شنیده نشود طلا و سکه از قیمت دلار و اونس جهانی تاثیر می‌گیرند.

او درباره روند اونس جهانی عقیده دارد روند اصلاح اونس تمام شده است و احتمال دارد در روزهای آینده اونس جهانی دوباره روند صعودی به خود بگیرد. همچنبن اخباری از افزایش نرخ بهره در آمریکا منتشر شده است که یک سیگنال افزایشی به اونس جهانی است.

واکنش دلار به مذاکرات

قیمت دلار در پایان معاملات روز یکشنبه در بازار متشکل و سنا کاهشی بود اما قیمت دلار در بازار آزاد همچنان در کانال ۲۹ هزار تومان باقی ماند. این روند در معاملات امروز هم ادامه داشت و اختلاف نرخ ارز صرافی ملی با بازار آزاد به حدود سه هزار تومان رسید.

علی صدیقین از ضد و نقیض‌های بازار دلار و این اختلاف قیمت‌ها گفت و توضیح داد: در معاملات پشت خطی روز دوشنبه (قبل از شروع مذاکرات) قیمت دلار در بازار متشکل ارزی و سامانه سنا کاهشی بود اما در بازار آزاد همچنان در کانال ۲۹ هزار تومان باقی ماند.

صدیقین، کارشناس بازارهای مالی وجود این تضاد قیمتی در بازار دلار را ناشی از امیدواری فعالان بازار آزاد به افزایش قیمت دلار می‌داند.

او همچنین بر این عقیده است که دلار بازار آزاد از کاهش قیمت دلار متشکل و سنا تاثیری نگرفته است و منتظر اخبار و سیگنال‌های قطعی از وین است.

این کارشناس در پایان توضبح داد که با توجه به شرایط موجود در بازار طلا و ارز، تا زمانی که سیگنال‌ها و اخبار قطعی از مذاکرات وین به بازار نرسد قیمت‌ها در همین محدوده نوسان خواهد داشت.

آغاز مذاکرات هسته‌ای ایران در وین

از روز گذشته تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای وارد وین شده و امروز دیدارها و مذاکرات مقدماتی انجام شده است. حالا قرار است امروز، هشتم آذرماه گفت‌گوهای اصلی کمیسیون مشترک برجام انجام شود.

این مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۴ با هدف احیای برجام انجام می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس حلقه ازدواج بزرگ سحر دولتشاهی ! / قیمت نجومی انگشتر خانم بازیگر !