مشارکت بیش از 4000 نفر در مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد خراسان رضوی


مشارکت بیش از 4000 نفر در مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد خراسان رضوی

دبیر شورای قرآن دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بیش از 4000 دانشجو، استاد و کارمند دانشگاه آزاد اسلامی استان در مسابقات قرآن و عترت این دانشگاه شرکت کردند.

حجت الاسلام سیدمهدی طاهری در خصوص شرکت دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در مسابقات قرآن و عترت گفت: همزمان با سراسر کشور بیست و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت با حضور بیش از ۴۰۰۰ نفر از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در بخش‌های کتبی، شفاهی و هنرو ادبیات دینی برگزار می‌شود.

دبیر شورای قرآن دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی در خصوص تاریخ و نوع برگزاری این مسابقات اظهار کرد: مسابقات کتبی ۱۴ و ۱۵ آذر ماه سال جاری در سراسر کشور به صورت مجازی و مسابقات شفاهی ۲۱ آذر ویژه خواهران و ۲۲ آذر ویژه برادران به صورت حضوری و مرحله استانی بخش شفاهی ۲۸ آذر ماه در واحد مشهد برگزار خواهد شد.

وی در خصوص رشته‌های موجود در این مسابقات اعلام کرد: رشته‌های بخش کتبی استادان شامل ترجمه وتفسیر قرآن کریم شرح نهج البلاغه و رشته‌های بخش شفاهی استادان حفظ قرآن کریم، پنج و ۱۰ جزء و حفظ کل و قرائت قرآن کریم(تحقیق) و ترتیل است. رشته‌های شفاهی کارکنان نیز شامل حفظ پنج و ۱۰ جزء قرآن کریم و قرائت قرآن کریم(تحقیق) و ترتیل است.

طاهری خاطرنشان کرد: رشته‌های بخش کتبی دانشجویان شامل ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با معارف نهج البلاغه، آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی قرآن کریم، سیره معصومین(ع)، احکام و پرسمان معارفی است و رشته‌های بخش شفاهی دانشجویان شامل حفظ قرآن کریم پنج، ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء، قرائت(تحقیق) و ترتیل، اذان و تواشیح ویژه برادران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد وی افزود: در بخش هنر و ادبیات دینی اساتید، دانشجویان و کارکنان می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ دی ماه سال جاری به دفاتر فرهنگی یا کانون قرآن و عترت تحویل نمایند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط