برگزاری رویداد آینده‌پژوهی در امنیت غذایی در خوزستان


برگزاری رویداد  آینده‌پژوهی در امنیت غذایی  در خوزستان

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی خوزستان از برگزاری رویداد آینده‌پژوهی در امنیت غذایی توسط مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با همکاری پارک علم و فناوری استان خبر داد.

فاطمه مسکینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری رویداد آینده‌پژوهی در امنیت غذایی، اظهار کرد: امنیت غذایی به مفهوم اطمینان از دسترسی همه مردم به غذای کافی، سالم و مغذی در تمام اوقات به منظور داشتن زندگی سالم و فعال و بر اساس ترجیحات غذایی است.

وی افزود: با توجه به اینکه تأمین غذا و امنیت غذایی، مهمترین نیاز جوامع بشری است و عواملی همچون کمبود منابع آب، تغییرات اقلیمی، تخریب خاک‌ها و افزایش جمعیت جهان دستیابی به این مهم را بیش از پیش با چالش مواجه کرده است، ضروری است که از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی هوشمند و مکانیزه قدم برداریم.

مدیر مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی خوزستان بیان کرد: در این رویداد هدف ما، همفکری محققین، اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان و صاحبان ایده از منظر نیازهای آینده بشری و تدوین راهکارهایی برای رفع این نیازها است.

وی افزود: ثبت نام در این رویداد از ۱۲ آبان‌ماه آغاز شده است و تا پایان آذرماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام و ارسال پروپوزال، به نشانی http://itapf.ir مرجعه کنند.

مسکینی با اشاره به محورهای این رویداد بیان کرد: رویداد آینده‌پژوهی در امنیت غذایی در ۱۰ محور کشاورزی هوشمند، ماشین‌آلات و تکنولوژی‌های پیشرفته، پالایش زیستی، کشاورزی نیمه شهری، کشاورزی طبقاتی، زیست فناوری و مهندسی ژنتیک، غنی‌سازی محصولات و فناوری‌های نوین، فناوری ایجاد تغییرات در اقلیم محلی، راهکارهای سازگاری با کاهش اثرات تغییر اقلیم بر کشاورزی و امنیت غذایی و افزایش تاب‌آوری و کاهش ریسک خشکسالی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس