نرخ مقاوم‌سازی در خوزستان، 8 درصد کمتر از میانگین کشوری


نرخ مقاوم‌سازی در خوزستان، 8 درصد کمتر از میانگین کشوری

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: نرخ مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در خوزستان 42 است که این رقم، 8 درصد از میانگین کشوری کمتر است.

شهاب صدیقی در بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی که امروز (۸ آذرماه) در مدرسه شیخ انصاری اهواز برگزار شد، اظهار کرد: این برنامه‌ها به منظور نهادینه کردن آموزش و رعایت نکات ایمنی در زمان وقوع حادثه است و با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرا شده است.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر لزوم کار بین بخشی به منظور افزایش میزان مقاوم‌سازی بناها در مقابل زلزله افزود: مقاوم‌سازی بناها به ویژه واحدهای مسکونی بسیار ضروری است که در این راستا پای کار بودن بخش‌های مختلف از جمله مهندسی لازم است و مردم نیز باید در ساخت خانه به موضوع ایمنی بیشتر توجه کنند.

صدیقی بیان کرد: در حال حاضر نرخ مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در خوزستان ۴۲ است که این رقم، ۸ درصد از میانگین کشوری کمتر است.

وی با اشاره به زلزله اندیکا افزود: با وجود اینکه زلزله اندیکا چهار شهرستان را متاثر کرد، مصدومان زلزله نخست پنج نفر بود و فوتی نداشتیم که این موضوع نشانه مقاوم‌سازی منازل در این مناطق بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با بیان اینکه چنین حوادثی باید بررسی و درست تحلیل شوند، گفت: با این کارها می‌توان اقدامات موثری برای ایمن‌سازی در مقابل زلزله انجام داد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس