ایدز یک بحث فراتر از بیماری است


ایدز یک بحث فراتر از بیماری است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ایدز فقط یک بیماری نیست، موضوع ایدز یک بحث فراتر از بیماری است که مسائل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی جوامع را شامل می‌شود.

دکتر محمود حسین پور ظهر امروز (هشتم آذرماه) در جمع خبرنگاران، افزود:گرامیداشت این هفته(۱۰الی۱۶ آذر) فرصت مناسبی برای، جلب مشارکت سیاستگذاران و مسئولان، بیان اقدامات، دستاوردها و چالش های موجود و همچنین تکریم فعالیت های دست اندرکاران این عرصه خواهد بود.

وی بیان کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته شعار خاصی در نظر گرفته شده با عنوان، اجازه نمی‌دهیم کووید ۱۹ برنامه مراقبت‌های اچ آی وی را تحت تاثیر قراردهد که بیانگر اهمیت این موضوع در این برهه حساس است.

حسین پور در خصوص اهمیت مقوله پیشگیری اظهار کرد: خانواده‌ها به ویژه والدین و اولیای مدارس، در آموزش‌های پیشگیری از ابتلا به عفونت HIV می‌توانند نقش بسیار مهمی را ایفا کنند. علاوه بر خانواده، مدارس و به خصوص دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها، محیط‌هایی هستند که می‌توانند در آموزش‌های پیشگیری از ابتلا به عفونت HIV به جوانان نقش بسیار مهمی داشته باشند.

وی ادامه داد: طبیعی است که عدم توجه به آموزش‌های پیشگیرانه به زنان و جوانان، خطر دیگری به همراه دارد و آن، انتقال عفونت HIV از مادر به کودک است چنانچه کوچک‌ترین غفلت و تاخیری در آن صورت گیرد، پیامدهای بهداشتی و اقتصادی بسیار سنگینی در پی خواهد داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یاد آور شد: برگزاری کمپین های آموزشی، مشاوره و تست سریع اچ آی وی بصورت سیار، برگزاری مسابقات ورزشی،و برپایی کمپین دربازار ها و محلات، زیر نویس شعار های مرتبط با ایدز و ارائه پیام های رادیویی و کارشناسی از طریق رسانه های جمعی، توزیع بروشور و ارائه بسته های آموزشی و...بخشی از برنامه های متنوع هفته اطلاع رسانی ایدز در استان است.

حسین پور خاطرنشان کرد: به منظور افزایش آگاهی، آموزش و مبارزه با تبعیض‌ها، از سال ۱۹۸۸روز اول دسامبر برابر با ۱۰ آذر به عنوان روز جهانی ایدز نامگذاری شده است. هدف عمده این طرح یاد آوری خطر ابتلا به ایدز به عموم مردم است تا فراموش نکنند کهHIV از بین نرفته و هنوز تا ریشه کنی و رسیدن به راهکارهای کار آمد مبارزه با این بیماری راه طولانی پیش رو است.

وی در پایان گفت: در بسیاری از کشورها در روز جهانی ایدز مردم لباس‌هایشان را به روبان قرمز مزین می‌کنند تا توجه و مراقبت در برابر HIV و ایدز را متذکر شده و به دیگران یاد آور شوند که تعهد و پایبندی و حمایت آن‌ها مورد نیاز است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان