پدافند غیرعامل لازمه مصون سازی سرمایه های ملی


پدافند غیرعامل لازمه مصون سازی سرمایه های ملی

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: برای مصون سازی خود و سرمایه های ملی لازم است از پدافند غیرعامل استفاده کنیم که پدافند سایبری نیز یکی از راهکار های این‌ مهم است.

احمد ریواده، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان ۸ آذر ۱۴۰۰ در جلسه قرارگاه پدافند سایبری استان، اظهار کرد: پدافند غیرعامل، ابتدا باید در بین بدنه اجتماعی و فعالان موثر این حوزه، دارای درک و فهم مشترک باشد.

وی با بیان اینکه امروز ما در وسط یک جنگ هستیم، گفت: پنج وظیفه رصد و پایش مستمر توسط دستگاه های اجرایی در شبکه های داخلی خود، تشخیص تهدیدات، تجزیه و تحلیل تهدیدات، بازیابی اطلاعات و تولید قدرت پاسخگویی، وظایف اصلی و مهم در حوزه پدافند سایبری است.
ریواده افزود: افزایش توانمندی رصد و پایش مستمر در حوزه پدافند غیرعامل، ضرورت دارد از طریق آموزش و ایجاد ساختار، در دستور کار قرار داشته باشد.
وی اضافه کرد: در حوزه سایبری، ما با آسیب، تهدید و جنگ‌ سایبری مواجه هستیم ‌که تشخیص تهدیدات و شناسایی آسیب ها، امری ضروری و بسیار مهم است.
معاون استاندار سمنان تاکید کرد: تجزیه و تحلیل تهدیدات و آسیب ها به همراه جمع آوری بازخوردها از سوی دستگاه های اجرایی، امری لازم برای مدیریت مسائل مرتبط با تهاجم سایبری است.
وی ادامه داد: ضروریت ها و الزاماتی که برای مصون سازی دستگاه های اجرایی احصاء و القا شده است، باید در قالب یک برنامه جامع اقدام، اجرایی شود.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، گفت: مصون سازی و پایداری شبکه دستگاه های اجرایی استان بویژه دستگاه های خدمات رسان، با توجه به گسترش فضای سایبری که در زندگی روزمره بوقوع پیوسته، امری مهم، حیاتی و لازم الاجراست.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس