بازار رمز ارز پرریسک‌تر است یا بازار سرمایه؟


بازار رمز ارز پرریسک‌تر است یا بازار سرمایه؟

یک فعال بازار سرمایه گفت: مردم این هشدار را به صورت جدی در نظر داشته باشند که بازار رمز ارز بسیار پرریسک تر و پر جهش تر از بازار سرمایه خواهد بود.

میلاد ویسمه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بازار رمز ارزها از سال ۲۰۱۰ فعالیت خود را آغاز کرد و تا به امروز یک بازار بسیار پرهیجان است که با ارزش سه تریلیون دلار فعالیت دارد، از بین ۱۴ هزار و ۳۰۰ رمز ارز موجود در این بازار، اکثریت مردم با بیت کوین آشنایی دارند اما بسیاری ار ارزهای کوچکتر و ناشناخته تر نیز بوده اند که توانسته اند در چند سال گذشته سودهای نجومی را به نام خود ثبت کنند.

وی افزود: اعتقاد بنده بر این است که تا ۱۰ سال آینده قطعا پول مورد مبادله بشر حتما رمز ارزها خواهند بود و یکایک دولت ها نیز به این گستره عمومی اضافه خواهند شد.

یک فعال بازار سرمایه تصریح کرد: در چند روز گذشته یک قانون مبنی بر شفافیت و اخذ مالیات از بازار رمز ارزها از طرف آمریکا وضع شد که می تواند یک خبر منفی برای بازار باشد که نزول موقتی بازار را به همراه دارد اما می توان به این نکته توجه کرد که دولت آمریکا در حال قبول کردن ماهیت این بازار است تا بتواند کسب درآمدی از این بازار داشته باشد.

ویسمه ادامه داد: به نظر می رسد دولت ایران نیز به زودی ارز دیجیتال خود را راه اندازی و رونمایی کند و ازین پس شاهد خواهیم بود که بازار رمز ارزها پرشورتر و با محبوبیت و مقبولیت بیشتری نسبت به قبل فعالیت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: متاسفانه در کشور ما مسئله فرهنگ سازی و آموزش همیشه در پایین ترین رده اولویت امور برای مردم و دولت ها بوده و به سبب اینکه فرهنگ سازی درستی صورت نمی گیرد، شاهدیم که روزانه پول های بسیار عظیمی از طرف مردم به بازار رمز ارزها واریز می شود. علیرغم تمام توضیحات مثبت در مورد این بازار، مردم این هشدار را به صورت جدی در نظر داشته باشند که بازار رمز ارز بسیار پرریسک تر و پر جهش تر از بازار سرمایه خواهد بود.

این فعال بازار سرمایه اضافه کرد: در بازار ارز دیجیتال صرفا بر اساس یک اعتبار معنوی به ارزها نگاه می کنیم و هیچ مالکیت و دارایی مشهودی پشت ارزهای دیجیتال وجود ندارد اما در بازار بورس یک دارایی مشهود پشت یک سهام شرکت قرار دارد، همین موضوع نشان دهنده این است که ریسک بازار سرمایه به مراتب کمتر از ریسک بازار رمز ارزها است.

ویسمه از مردم تقاضا کرد که قبل از ورود به این بازار پرریسک حداقل علوم لازم را در این عرصه فرا بگیرند چراکه در سالیان اخیر متاسفانه شاهد بودیم که هر بازاری که رونق گرفت مردم بدون علم و آگاهی در آن سرمایه گذاری کردند و عده کوچکی سودهای نجومی برده و عده‌ای سرمایه خود را نابود کردند.

وی با اشاره به یک مثال در خصوص بازار رمز ارز گفت: در یک فوریه ۲۰۲۱ (بهمن ماه سال گذشته) اگر هزار دلار در ارز شیبا سرمایه گذاری کرده بودید تا همین امروز نزدیک به ۵ میلیون دلار سرمایه داشتید اما در کنار این بازار، ارزهایی از جمله بازار مرکب بودند که در مدت زمان کوتاه و کوچکی تمام دارایی و سرمایه خود را از دست دادند و ارز در یک تایم کوچک از ۲ هزار و ۴۰۰ دلار به صفر رسید.

ویسمه تاکید کرد: به همین سبب از مردم تقاضا داریم سرمایه گذاری آگاهانه در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشند و وارد بازار ارزهای شناخته شده شوند و سرمایه زیاد خود را وارد شت کوین ها نکنند چراکه شت کوین ها ارزهای بدون اعتبار و بدون پشتوانه هستند و می توانند سودهای نجومی را رقم بزنند اما به یکباره از روی صفحه بازار رمزها حذف شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها