تولید 7 هزار تن گوشت قرمز در پارس آباد


تولید 7 هزار تن گوشت قرمز در پارس آباد

رکنا:مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد مغان از تولید سالانه بیش از هفت هزار تن گوشت قرمز و افزایش ظرفیت تولید آن در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ علی صولت مصرف شهرستانی را حدود هزار و ۶۵۰ تن گوشت قرمز در سال ذکر کرد و افزود: این امر بیانگر تولید بیش از پنج هزار و ۳۵۰ تن گوشت قرمز مازاد بر مصرف در منطقه است که به سایر شهرستان‌ها استان و نیز استان‌های دیگر کشور ارسال می‌شود.

وی گفت: در این شهرستان ۲۱ واحد داشتی و پرواربندی به ظرفیت ۲۲ هزار راس دام سنگین و ۲ هزار راس دام سبک، دامداری روستایی دارای پروانه به تعداد ۲۸۵ واحد و دامداری سنتی و عشایری دارد که گوشت گوساله و گوشت بره با کیفیت در آن‌ها تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد مغان افزود: ۵۴۰ نفر در واحد‌های صنعتی و بیش از ۵۸۰ نفر در واحد‌های روستایی دامداری گوشتی دارای پروانه این شهرستان اشتغال دارند.

گوشت قرمز مهم‌ترین منبع تامین پروتئین است که برای سلامتی انسان اهمیت اساسی دارد. پروتئین موجود در گوشت دارای مقادیر زیادی اسید آمینه ضروری موردنیاز بدن و منبع مهمی برای تامین آهن، روی، فسفر، سدیم، کلر، منیزیم و ویتامین‌های گروه B بویژه ویتامین B ۲ و B ۱۲ است.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف مرگبار در جاده جندق به معلمان