وزیر صهیونیست همزمان با مذاکرات وین در اروپا به دنبال چیست؟


وزیر صهیونیست همزمان با مذاکرات وین در اروپا به دنبال چیست؟

رسانه های بین المللی امروز (دوشنبه) همزمان با آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای در وین، از سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به پاریس و لندن خبر داده اند، سفری که می توان از آن به عنوان تلاش برای سنگ اندازی این رژیم در مذاکرات یاد کرد.

«یائیر لاپید» که یکشنبه شب عازم پایتخت های اروپایی شده، قرار است در آغاز کار خود در لندن با «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس دیدار کند و از آنجا راهی پاریس شده و روز سه شنبه با «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه هم ملاقات داشته باشد.

مذاکرات هسته ای قرار است تا ساعاتی دیگر در وین پایتخت اتریش شروع بکار کند.

در حالی رسانه های غربی تلاش دارند، تقلا و دست و پازدن های تل آویو را نشانه نگرانی رژیم صهیونیستی از برنامه هسته ای ایران القا کنند که تحرکات چند سال اخیر اسرائیلی ها برای به شکست کشاندن برجام، تقویت و حمایت از گروه های تروریستی از جمله «داعش» و تلاش برای بی ثباتی منطقه از طریق حملات به نیروهای در حال جنگ با تروریست ها در سوریه و عراق، قابل کتمان و چشم پوشی نیست.

با این حال رسانه های بین المللی هم اعتراف کرده اند که صهیونیست ها بیش از آنکه نگران برنامه هسته ای صلح آمیز ایران باشند، نگران رفع تحریم های ظالمانه ای هستند که در دوران «دونالد ترامپ» و با فشارهای تل آویو علیه ایران تشدید شد.

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیروز (یکشنبه) در آستانه شروع مذاکرات وین، گفته بود که اسرائیل نگران رفع تحریم ها و آزاد شدن دارائی های بلوکه شده ایران، در جریان مذاکرات وین است.

وزیر صهیونیست همزمان با مذاکرات وین در اروپا به دنبال چیست؟

البته محافل سیاسی و رسانه ای در کشورهای اروپایی و حتی در داخل آمریکا طی روزهای اخیر در مقالات و یادداشت های رسانه ای اعتراف کرده اند که دولت بایدن به شدت زیر فشار تل آویو قرار دارد و حتی تندروهای اسرائیلی عرصه را بر دولت بایدن تنگ کرده اند و تغییر لحن واشنگتن در آستانه مذاکرات را حاصل فشارهای صهیونیست ها دانسته اند.

بطوری که «رابرت مالی» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران نیز که در ارتباط با مذاکرات به وین رفته است، لحن خود را تند کرده و از فشار به ایران در صورت عدم دستیابی به توافق در وین سخن گفته است.

در حال حاضر تیمی از کارشناسان ایرانی به ریاست «علی باقری کنی» معاون سیاسی و امور بین الملل وزارت امور خارجه کشورمان در وین سرگرم مذاکره با طرف های برجام به غیر از آمریکا است.

همزمان با تلاش های صهیونیست ها برای سنگ اندازی به مذاکرات وین و همراه با محافل ضد ایرانی، رسانه های غربی و برخی رسانه های منطقه نیز تلاش دارند، پیشاپیش مذاکرات جاری را در وین شکست خورده جلوه دهند، آنگونه که «ایندیپندنت» با اشاره به اختلافات ایران و آمریکا در خصوص چگونگی مذاکرات، نوشت: این تفاوت موضع باعث شده بسیاری کارشناسان امید چندانی به نتیجه رسیدن مذاکرات، حداقل در این دور، نداشته باشند.

این درحالی است که اسرائیلی ها هستند که حیات خود را در ناامنی و بی ثباتی و اختلافات در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا می بینند، به همراه برخی کشورهای منطقه همواره تلاش کرده اند از بسته شدن پرونده هسته ای صلح آمیز ایران جلوگیری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی