وزیر کشور: تاب‌آوری جامعه به دلیل درس گرفتن از مکتب شهداست


وزیر کشور: تاب‌آوری جامعه به دلیل درس گرفتن از مکتب شهداست

بیرجند - ایرنا - وزیر کشور گفت: اگر جامعه ما امروز در برابر انواع مشکلات، مقاومت می‌کند و تاب‌آوری بالایی دارد به خاطر این است که از مکتب شهدا درس گرفته است.

احمد وحیدی شامگاه دوشنبه در یادواره سردار سرلشکر شهید حاج محمدناصر ناصری و مجاهدین بدون مرز خراسان جنوبی در حسینیه جماران بیرجند افزود: سرزندگی و مقاومت جامعه به این دلیل است که خون شهید می‌جوشد و یاد شهید طنین‌افکن است.

وی گفت: امروز جامعه، تاریخ و مردم بر این بستر جریان شهادت حرکت می‌کنند و این بستر، انسان‌ساز، تاریخ‌ساز و جامعه‌ساز است.

وزیر کشور تصریح کرد: اگر جامعه ما امروز پنجه در پنجه بزرگترین قدرت‌های مادی و شیطانی دنیا انداخته و می‌روند که دست، مشت و بینی آنان را به خاک بمالند به خاطر این است که یاد و ندای شهید در آن است و شهادت یک مفهوم اساسی در مکتب ما بوده و راه تعالی ماست.

وی افزود: شهید ناصری نقش بسیار مهمی در انسجام جبهه مجاهدین افغانستان داشت و ایران هم آن زمان وظیفه‌اش بود که در کنار ملت ایران باشد، همچنان که الان هم هست.

وحیدی گفت: شهید محمدناصر ناصری که توفیق داشتم در محضر این شهید باشم، یک ویژگی ممتازی داشتند و شهادت حق ایشان بود؛ شخصیتی استوار، متین و مسلط بر خود، بسیار فداکار، خوش فکر و باهوش و شخصیتی که تسلط روحی با اطرافیان داشت و با تمام وجود در خدمت مردم افغانستان بود.

وی بیان کرد: ملت افغانستان، ملت بسیار بزرگ و شریفی است و شهید ناصری بسیار از مشکلات مردم افغانستان غم می‌خورد در حالی که دشمنان به دنبال درگیری و اختلاف در افغانستان بودند و این درگیری‌ها آثار تلخی داشت، این شهید عزیز با تمام توان تلاش می‌کرد که این اختلافات را بردارد و این اقدامات خیلی هم موثر بود.

وزیر کشور گفت: سردار شهید ناصری نقش پدرانه و مصلحانه‌ای را در موضوعات افغانستان ایفا می‌کرد به همین دلیل همه جریانات افغانستانی ایشان را به حسن خلق، عمل و رفتار می‌شناختند و در عین حال که جوان بودند، آنچنان توانمندی داشتند که می‌توانستند مشکلاتی را که باعث درگیری و کشتارهای زیاد شود، حل کنند.

وی افزود: باید ملت مظلوم افغانستان آرامش داشته باشد و جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت افغانستان در مقابله با سلطه‌جویی استکبار شرق و غرب بوده و همچنان که الان هست و این شهیدان عزیز برآمده از مقاومت‌های ما هستند.

وحیدی گفت: در کنار ملت افغانستان شجاعت و اراده قوی می‌خواست که شهید ناصری در منطقه ایستاد و به همین دلیل است که بعد از سالیان طولانی جمع می‌شویم و یاد و خاطره این شهید بزرگوار را گرامی می‌داریم تا از روح بلند این شهید و شهدای دیگر درس بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه شهدا ستارگان راهگشای راه ما هستند ادامه داد: این یک طرف ماجراست و همان جبهه معنوی، خدایی و رحمانی است و یک طرف دیگر هم جبهه استکبار است.

وزیر کشور گفت: همه شما دیدید که آمریکایی‌ها با مردم افغانستان چه کردند، برای این مردم بزرگ و شریف مشکلات متعدد ایجاد کردند و تا توانستند، کشتند و شهید کردند؛ چه عروسی‌ها را عزادار کردند و چه عزاداری‌هایی را بمباران کردند، چقدر کودکان و زنان بی‌گناه را با بمباران‌های خودشان از بین بردند و یک ملت مسلمان را چه طور دچار این مشکلات بزرگ کردند.

وی اظهار داشت: مردم افغانستان خیلی مردم باهوش، پرکار و پرتلاش و مردمی هستند که برابر استکبار شرق قد خم نکردند اما استکبار غرب با سلاح سخت و هم سلاح نرم به میدان آمد و تلاش کرد که فرهنگ مردم این کشور را با انواع کانال‌های مجازی، دولتی و غیردولتی عوض کنند.

وحیدی افزود: دشمنان، ضدیت تاریخی که مردم افغانستان با جریان بیگانه استکباری داشتند را سعی کردند تخفیف دهند و خودشان را حاکم کنند و بمانند.

وی بیان کرد: به گفته مقام معظم رهبری غفلت مقدمه غارت است و دشمنان با جنگ نرم ایجاد غفلت می‌کنند و وقتی غافل می‌شویم، غارت می‌کنند، بعد از غارت شدگی هم برخی دشمنان را مبرا می‌کنند که این هم خیلی عجیب است.

وزیر کشور افزود: ملتی غارت می‌شود بعد عده‌ای می‌آیند و غارت شدگی را به نفع دشمن توجیه می‌کنند، عده‌ای معدود در کشور ما پیدا می‌شوند که همه ستمگری‌ها و خباثت آمریکایی در برابر ملت ما را دوباره جوری می‌خواهند جلوه دهند که آمریکا را مبرا کنند.

وی گفت: آنهایی که در بیانات‌شان و دست نوشته‌های مسموم خودشان، دشمن را که آمده شما را غافل و غارت کند، تطهیر می‌کنند و خوب جلوه می‌دهند و به جای اینکه دشمن را دشمن بلکه او را دوست نشان می‌دهند.

وحیدی بیان کرد: نباید دشمن را دوست فرض کنیم و در قرآن کریم هم خداوند می‌فرماید که دشمن خود را دوست نگیرید و آن را دشمن را بدانید.

وی افزود: این شهدا رزمندگان بدون مرزی بودند که در دفاع از ملت‌های مسلمان مرزی نمی‌شناختند، دفاع مرز نمی‌شناسند چرا که مذهب ما مرز نمی‌شناسد و هر جایی که مظلومی تحت فشار باشد، آنجا جای دفاع ماست.

وزیر کشور گفت: شهدای ما بسیار دلاورانه رفتند و حق این است که بعد از سال‌ها یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم و امروز پیام شهید ناصری‌ها به ما این است که دشمن را دشمن بگیریم و با دشمن مسامحه نکنیم بلکه برای مقابله با دشمنان همیشه آماده باشیم.

وی تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت‌های وجودی برای مقابله با دشمن بهره بگیریم و اگر ما این پیام‌ها را بگیریم خواهیم دید که چقدر این مسیر با قدرت جلو می‌رود و ملت ما این پیام را گرفته و رمز سربلندی ملت ایران همین است.

وحیدی با بیان اینکه دشمنان به شدت تلاش می‌کنند که این راز ماندگاری را بشناسد و از ما بگیرند گفت: در مقاطعی این اتفاق افتاده که گفته می‌شد چرا این قدر مراسم شهدا برگزار می‌شود چرا که به دنبال بودند از این طریق رمز و راز قدرت ما را تضعیف کنند.

وی ادامه داد: توفیقی برای من بود که در این مراسم به یاد رفیق دیرینه‌ام شهید محمدناصر ناصری در آیین گرامیداشت ایشان و در محضر خانواده این شهید باشم.

وزیر کشور گفت: شهدا مهاجرانی هستند که در مهاجرت‌شان برای اعلای دین خداوند شهید شدند و خداوند در قرآن کریم می‌فرماید که شهدا را مرده نپندارید بلکه آنان نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

وی افزود: باید ما هم برای مسیر حیات خود زاد و توشه‌ای درست کنیم و شهدا در عالم حیات ایستاده‌اند که در دامنه فضل خداوند قرار گرفته‌اند و به افرادی که هنوز به آنان نپیوسته‌اند بشارت می‌دهند و امروز بشارت شهدا به ما می‌‎رسد و ما گوش شنوا می‌خواهیم که این بشارت را بشنویم.

وحیدی گفت: اینکه شهدا به مرحله بشارت رسیده‌اند، مقامی است که خداوند به آنان داده و هر مومنی به دنبال خط شهدا است، امروز بشارت شهید به آن وارد می‌شود.

وی اضافه کرد: جامعه ما جامعه حیات‌ دارد و جامعه سرزنده‌ای است چون در آن شهید، یاد شهید و بشارت وجود دارد.

وزیر کشور گفت: در جامعه غرب حیاتی نیست و جامعه‌ای مرده است که ظاهرش حیات است چرا که در آن شهید، بشارت و نگاه شهید نیست.

وی افزود: تاریخ را هم به کنکاش می‌پردازیم، می‌بینیم که جریان شهادت است که تحولات اساسی در تاریخ درست کرده و نمونه آن شهادت امام حسین (ع) و یاران آن حضرت است پس خط شهادت یک جریان و تاریخ است.

وحیدی گفت: ما مفتخریم که در راستای این تاریخ باشکوه قرار گرفته‌ایم، تاریخی که از کربلا شروع شده و در طی راه مسافرانش را به خود می‌خواند و شهدا وارد این راه می‌شوند و این مسیر، مسیر پیروزی در عالم است.

سردار سرلشکر محمدناصر ناصری ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید و آرامگاه وی در گلزار شهدای بیرجند است.

"احمد وحیدی" وزیر کشور ظهر امروز (دوشنبه) به منظور شرکت در آیین تکریم و معارفه استاندار خراسان جنوبی از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند وارد مرکز این استان شد و بدو ورود با حضور گلزار شهدای بیرجند به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل