مشاغل خانگی یکی از مولفه های مهم در عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی است


مشاغل خانگی یکی از مولفه های مهم در عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی است

کرج - ایرنا - فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: یکی از مولفه های بسیار مهم در عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی راه اندازی و حمایت از مشاغل خرد و خانگی است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار علیرضا حیدرنیا عصر دوشنبه در آیین گشایش نمایشگاه تولیدات پوشاک مشاغل خانگی و خرد که در مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی البرز برگزار شد، افزود: مقام معظم رهبری چندسالی است که شعار سال را شعار اقتصادی قرار می دهند که این نامگذاری ها راهبردی دلیل بسیار محکمی برای ادامه مسیر و حکمرانی در کشور دارد.

وی با بیان اینکه این نامگذاری ها یک پاشنه آشیلی است که دشمن آن را نشانه رفته است، اظهار داشت: زمانی که ما درتحریم های ظالمانه دشمن قرار داریم و در جایی که آمریکای جنایتکار اتاق جنگش را به وزارت خزانه داریش منتقل کرده یعنی اقتصاد ما را هدف قرار داده است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب، راهبردی را چندین سال پیش در خصوص احیا و رفتن به سمت اقتصاد مقاومتی ارایه کردند که بعضی از افراد در خصوص این شعار راهبردی بعضی مواقع بی تقوایی کرده اند در حالیکه اقتصاد مقاومتی متفاوت از برخی واژه ها همچون اقتصاد ریاضی است.

حیدرنیا اقتصاد مقاومتی را نگاه به درون، داشته ها و توانمندی های خود به جای نگاه به دشمن دانست و افزود: نگاه به دشمن یعنی داشته ها را کنار بگذاریم و نداشته ها را پررنگ کرده و به دست دشمن نگاه کنیم که دشمن بخواهد ما را تقویت کند یا خیر.

مشاغل خانگی یکی از مولفه های بسیار مهم در اقتصاد مقاومتی

فرمانده سپاه استان البرز ادامه داد: نگاه راهبردی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی را در قالب برنامه های پنج تا ۱۰ ساله عنوان کرد و اظهار داشت: نگاه به اقتصاد مقاومتی مولفه هایی دارد که یکی از این مولفه های بسیار مهم برای عملیاتی سازی اقتصاد مقاومتی مشاغل خرد و خانگی است.

وی اضافه کرد: مشاغل خرد و خانگی در زمان هایی که در تحریم و فشار همه جانبه هستیم همچون پایگاه های بسیار کوچکی است که اگر فعال و عملیاتی شوند و در کنار هم تجمیع شوند به جبهه قدرتمندی در مقابل دشمن تبدیل می شوند.

حیدرنیا گفت: امروز سپاه و بسیج به عنوان یک نهاد پیشرو و انقلابی برای عملیاتی سازی فرمان فرمانده خود برای گره گشایی از کار مردم و مقابله همه جانبه با دشمن و برای چنگ انداختن و پنجه در پنجه شدن با آمریکای جنایتکار بر خودش تکلیف می داند هر آنچه از دستش برمی آید کمک کرده و وارد عرصه شود.

وی با بیان اینکه در این موضوع سپاه یعنی بسیج سازندگی در تمام عرصه ها و نه فقط سازندگی، افزود: پایه های اقتصاد کشور و پیش ران شدن در جبهه های اقتصادی وظیفه بسیج سازندگی است.

وی تصریح کرد: این مشاغل خروجی بسیار خوبی داشته و بر خلاف مشاغل بزرگ و سنگین که نیاز به سرمایه زیادی دارند، زود به بازدهی می رسند زیرا نیروی مشاغل خانگی در هر خانه ای موجود است.

فرمانده سپاه استان البرزگفت: راه اندازی بازارچه ها یعنی چرخه تولید را از پیش از تولید همچون آموزش، راه اندازی تولید و رساندن به چرخه توزیع و پس از تولید یعنی بازخوردگیری دنبال شده است.

هر پایگاه بسیج یک کارگاه اشتغالزایی

حیدرنیا به ضرورت راه اندازی مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود:در سپاه و بسیج هر پایگاه مقاومت باید یک کارگاه اشتغالزایی در موضوعات و گرایش های مختلف تبدیل شود.

وی با اشاره به وجود بیش از هزار پایگاه بسیج در استان اظهار داشت: تبدیل این پایگاه ها به کارگاه های اشتغالزایی موجب رقم خوردن اتفاق بسیار بزرگی در استان خواهد شد.

حیدرنیا گفت: باید این نمایشگاه ها را با قدرت و قوت ادامه داده و از طریق این نمایشگاه ها تولید کننده را به تجار و بازرگانانی که ظرفیت صادرات دارند وصل کنیم تا این چرخه وزنجیره ادامه یابد و ما باید یک واسطه برای وصل نیاز به ظرفیت باشیم.

وی افزود: ظرفیت های بسیار زیادی در درون کشور و مردم به خصوص در البرز داریم زیرا البرز سرزمین استعدادهای بالقوه و نهفته است و ما وظیفه داریم این استعدادها را شناسایی و بالفعل کنیم.

فرمانده سپاه استان البرز خاطرنشان کرد که البرز ظرفیتی زیادی دارد تا صاحب چندین برند بین المللی شود به شرط اینکه شناسایی و به خوبی پرورش داده شده و به بازارهای بین المللی شناسانده شوند.

نمایشگاه تولیدات پوشاک مشاغل خانگی و خرد از امروز تا ۲۵ آذر ماه جاری در مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی البرز واقع در خیابان برزنت کرج آماده بازدید عموم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی