نماینده مجلس: عقلانیت‌گرایی دولت سیزدهم در سیاست خارجی امیدبخش است


نماینده مجلس: عقلانیت‌گرایی دولت سیزدهم در سیاست خارجی امیدبخش است

تبریز-ایرنا- نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، عقلانیت گرایی دولت سیزدهم را موضوعی امیدبخش در حوزه سیاست خارجی برشمرد و ابراز امیدواری کرد با تغییر رویکردها و نگرش ها، توسعه روابط با کشورهای همسایه به خصوص جمهوری آذربایجان و ترکیه روزافزون شود.

احمد علیرضابیگی روز سه شنبه در یک گفت و گوی خبری، یکی از راهکارهای مهم توسعه اقتصادی کشور را داشتن روابط حسنه، مناسب، رو به رشد و همراه با تاکید بر اشتراکات دینی، زبانی، قومی، فرهنگی و اجتماعی با کشورهای همسایه بیان و اضافه کرد: موقعیت جغرافیایی ایران در منطقه ایجاب می کند با تمامی کشورها از جمله ترکیه و جمهوری آذربایجان روابط بسیار نزدیک اقتصادی و سیاسی داشته باشیم تا ملت های دو طرف از منافع این روابط بهره مند شوند.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه روابط ایران با کشورهای همسایه، گفت: اشتراکات فراوان با این کشورها باید توسط دستگاه دیپلماسی کشور برجسته تر شود.

این نماینده مجلس یازدهم، قرینه سازی در روابط خارجی را یکی از چالش های مهم این حوزه دانست و ادامه داد: متاسفانه قبلاً چنین رویه ای معمول شده بود که نتیجه آن بروز تنش های مختلف با کشورهای همسایه بود.

علیرضابیگی، ایران را کانون وطنی برای مردم کشورهای همسایه به لحاظ تاریخی و فرهنگی بیان کرد و اظهار داشت: از این منظر ایران و جمهوری آذربایجان یک ملت و دو دولت هستند که باید از این فرصت تاریخی بدیع به بهترین شکل ممکن برای بسط و توسعه همکاری های دوجانبه استفاده کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور