2 هزار و 700 نفر در مدارس استثنایی آذربایجان غربی تحصیل می کنند


2 هزار و 700 نفر در مدارس استثنایی آذربایجان غربی تحصیل می کنند

ارومیه-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: 2 هزار و 700 نفر در مدارس استثنایی استان تحصیل می کنند که 970 نفر آنان دانش آموز دختر و بیش از هزار و 700 نفر پسر هستند.

مهین منافی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۸۹ کد آموزشی در زمینه آموزش و پرورش استثنایی داریم که در قالب ۴۳ فضا و کارگاه مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: ۱۷۷ مدیر مدرسه در این مدارس فعال هستند و ۱۰۰ درصد مدیران و ۹۹ درصد معلمان در شاد فعال هستند ضمن اینکه ۷۹ درصد دانش آموزان استثنایی هم در شاد عضو هستند که ۲ هزار و ۱۴۴ نفر را شامل می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: یکهزار و ۹۴ نفر از دانش آموزان استثنایی استان به صورت حضوری و یکهزار و ۲۸۸ نفر غیر حضوری و ۳۱۸ نفر به صورت ترکیبی تحصیل می کنند.

وی ادامه داد: دانش آموزان با آسیبهای بینایی و شنوایی در حال کاهش و اوتیسم و چند معلولیتی در حال افزایش است که در صدد هستیم با ارزیابی های میدانی در قالب یک طرح تحقیقاتی با دانشگاه علوم پزشکی این موارد بررسی دقیق شود.

منافی ادامه داد:۴۱۱ نفر از دانش آموزان استان در دوره پیش دبستانی، یکهزار و ۶۸۷ نفر در دوره ابتدایی و بقیه در دوره های متوسطه تحصیل می کنند.

وی اضافه کرد: امسال نسبت به ۲ سال قبل ورودی به مدارس استثنایی افزایش یافته است و علت آن اطلاع رسانی های وسیع به اولیا و شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل بوده است.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای ۶۴۵ هزار دانش آموز است که در بیش از پنج هزار مدرسه تحصیل می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن