آغاز مأموریت نخستین سفیر رژیم صهیونیستی در بحرین


آغاز مأموریت نخستین سفیر رژیم صهیونیستی در بحرین

سفیر رژیم صهیونیستی برای نخستین بار از زمان عادی سازی روابط منامه با تل‌آویو، وارد بحرین شد تا ماموریت خود را آغاز کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، «ایتان نائیه» نخستین سفیر رژیم صهیونیستی در بحرین وارد منامه، پایتخت این کشور شد.

وی پس از ورود به سفارت تل آویو در منامه در صفحه توئیتر خود نوشت: «من به تازگی وارد منامه شدم تا مأموریت خود را به عنوان سفیر اسرائیل در بحرین آغاز کنم.»

یک ماه پس از ورود «خالد الجلاهمه» سفیر بحرین به عنوان چهارمین سفیر عرب پس از مصر، اردن و امارات به اراضی اشغالی، کابینه رژیم صهیونیستی سیزدهم مهر ماه گذشته با انتخاب ایتان نائیه سفیر پیشین تل‌آویو در ترکیه و سرپرست سفارتخانه این رژیم در امارات به عنوان نخستین سفیر تل‌آویو در بحرین موافقت کرد.

این در حالی است که یک هفته پیش از آن «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی برای افتتاح سفارت این رژیم و در نخستین سفر رسمی خود پس از توافق عادی سازی روابط میان دو طرف وارد منامه شد. اقدامی که با اعتراضات خیابانی گسترده ملت بحرین در مخالفت و حکومیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی روبه‌رو شد.

بحرین در سپتامبر سال۲۰۲۰ با وساطت دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا توافقنامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی موسوم به «توافق‌های آبراهام» را امضاء و رسما با تل‌آویو روابط دیپلماتیک برقرار کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس