کامیونت « فورس» بهمن‌دیزل رونمایی شد


کامیونت « فورس» بهمن‌دیزل رونمایی شد

کامیونت فورس در سه مدل 6تن بدون کابین خواب، 6 تن و 8.5 تن با کابین خواب‌دار، به بازار کشور معرفی و عرضه خواهد شد. 

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته بهمن‌دیزل از دو کامیونت۶ و ۸.۵تن جدید خود رونمایی کرد. این کامیونت که با نام فورس شناخته می‌شود، با حضور برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل وزارت صمت، مدیران گروه بهمن و دیگر فعالان و دست‌اندرکاران صنعت خودرو رونمایی شد. کامیونت فورس در سه مدل 6تن بدون کابین خواب، 6 تن و 8.5 تن با کابین خواب‌دار، به بازار کشور معرفی و عرضه خواهد شد.


برنامه بهمن‌دیزل برای اجرای 18پروژه توسعه‌ای
مدیرعامل گروه بهمن در مراسم رونمایی از کامیونت‌های فورس، خبر از همکاری این خودروسازی با یکی از شرکت‌های اتوبوس‌ساز داد و اعلام کرد: «طی این همکاری به‌زودی محصولات جدید بهمن در حوزه اتوبوس به بازار کشور عرضه خواهد شد. » بیوک علیمرادلو همچنین از اجرای ۱۸پروژه توسعه‌ای در شرکت بهمن‌دیزل خبر داد و گفت: «درحال‌حاضر شرکت بهمن‌دیزل با عرضه محصولات متنوع در حوزه حمل‌ونقل کشور بیش‌از ۶۰درصد بازار به‌خصوص در حوزه کامیونت را در اختیار دارد.» وی با اشاره به این‌که گروه بهمن به‌دنبال رونق حمل‌ونقل در کشور و عرضه محصولات باکیفیت است، گفت: «با توجه به حجم بالای خودروهای فرسوده در ناوگان کشور، وظیفه خودمان را نوسازی این ناوگان و ایفای درست نقشمان در این زمینه می‌دانیم.» وی با اشاره به این که کیفیت را فدای هیچ چیز دیگری نمی‌کنیم، اظهار کرد: «حفظ کیفیت محصولات در بالاترین سطح مهم‌ترین برنامه گروه بهمن است.» علیمرادلو همچنین به تلاش‌های این شرکت برای توسعه بخش کامیونت‌ها اشاره کرد و گفت: «شرکت بهمن‌دیزل فعالیت خود را به سمتی هدایت کرده تا در همه بخش‌ها بتواند خدمت‌رسان باشد و حوزه حمل‌ونقل را رونق دهد.»
فروش کامیونت فورس از 15‌آذرماه با قیمت 949 میلیون تومان

مدیرعامل شرکت بهمن‌دیزل نیز در این مراسم با اشاره به این که فروش کامیونت‌های فورس از 15 آذرماه آغاز می‌شود، اعلام کرد:‌ «به‌تدریج تمام کاربری‌های این محصول نیز بر اساس استانداردهای روز به بازار عرضه خواهد شد.» حسین خضری همچنین درخصوص قیمت این کامیونت‌ها عنوان کرد: «مدل 8 تن این کامیونت با قیمت 949میلیون تومان عرضه خواهد شد.» وی همچنین بیان کرد: «تا امروز 80 دستگاه از این کامیونت‌ها تولید شده است که برنامه داریم به هر نماینده یک دستگاه عرضه کنیم. تا پایان سال نیز 380 دستگاه دیگر از این کامیون را تولید و عرضه خواهیم کرد.» وی در ادامه افزود: «تمام سرویس‌های کامیونت‌های فورس تا 50هزار کیلومتر رایگان خواهد بود و امیدواریم این محصول تقاضای بازار را تامین کند و به کمک حمل‌ونقل کشور بیاید.»

سهم 50‌درصدی بهمن‌دیزل از بازار کامیونت‌ها
خضری در ادامه این مراسم به وضعیت تولید این شرکت در سال‌ گذشته و سال جاری پرداخت و گفت: «سال گذشته کل تولید شرکت 1159 دستگاه بوده است که این رقم در سال جاری تا امروز به 1464 دستگاه تولید شده است.» وی بیان کرد: «برنامه امسال این است که به تولید 2555 دستگاه برسیم که رشد بیش از 2 برابری را نشان خواهد داد.» وی ادامه داد: «بهمن‌دیزل درحال‌حاضر به‌عنوان شرکت اصلی بلامنازع در حوزه کامیونت شناخته می‌شود. مجموعه بهمن در تمام ادوار بیش‌از 50درصد سهم بازار را داشته است و 50درصد از بازار کامیونت‌ها در اختیار گروه بهمن و مجموعه بهمن‌دیزل است.» وی درخصوص محصولات مسافری این شرکت هم بیان کرد: «مزیت مینی‌بوس پگاسوس استفاده از پلت‌فرم و موتور ایسوزو است.» وی همچنین بیان کرد: «تاکنون 160 دستگاه از این مینی‌بوس تولید و تا پایان سال 300 دستگاه از آن را تولید خواهیم کرد.»

معرفی مشخصات فنی کامیونت فورس
کامیونت فورس از یک موتور چهار لیتری 16 سوپاپ توربودیزل و اینترکولر بهره می‌برد. این موتور که از برند بوش آلمان است، به سیستم انژکتور برای پاشش سوخت به داخل سیلندر با کانال مشترک مجهز شده است. موتور این خودرو 155 اسب‌بخار قدرت و 491 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند و استانداردهای آلایندگی یورو5 را پاس می‌کند. ازجمله امکاناتی که در این خودرو به چشم می‌خورد، می‌توان به به چراغ روشنایی روز، کروزکنترل، ترمز ضدقفل، سیستم پایداری، حفظ تعادل در سطوح لغزنده و ترمزهای EBD+ABS اشاره کرد. طراحی ظاهری این خودرو نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد. همچنین یک سیستم مالتی‌مدیا روی کنسول میانی این خودرو تعبیه شده است که می‌تواند وظیفه مسیریابی را نیز بر عهده گیرد. سیستم تولید باد و ترمز و کلاچ در این کامیونت، بادی است و موجب نرم‌تر عمل‌کردن کلاچ و بهبود چشمگیر سیستم ترمزگیری و پیشی‌گرفتن نسبت به رقبا می‌شود که از سیستم ترمزهای برقی بهره می‌برند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو